Barcelona, dag 1


Så, som ni vet så var jag och min familj i Barcelona för några veckor sedan, och nu har jag äntligen blivit klar med redigeringen av de första bilderna! 
 

Så efter en morgontur på segway där vi fick se barrió Gothic, la Berceloneta, Born och en hel del annat av den äldre delen av Barcelona så promenerade vi förbi triumfbågen mot en av mina favoritställen/saker i Barcelona. 


Det är så otroligt vackert där. 


Men vi gick i alla fall till Sagrada Familia, och den är så himla häftig!


Sen tog vi tunnelbanan till Vallcarca, för att börja gå mot Parque Guëll. Men först stannade vi på ett jättemysigt café som jag även besökte sist jag var där, med klassen. 


De har jättefina teckningar på väggarna. 
 

Men framför allt har de goda mackor/mat överhuvudtaget. 


Vägen upp till parken är jättebrant och ganska lång (man har t.o.m rulltrappor på vissa ställen). 
 

Men utsikten är helt klart värt det!
 





Jag och Ellen. 



Fina hus, ritade av samma konstnär som ritade Sagrada Familia. 

Och mer utsiktsplatser.
 

Vacker mosaik-konst. 


och även om man måste betala 7 euro för att få se de finaste delarna, så är det helt klart vär pengarna. 


Även om det jag tycker mest om är under renovering. 




Och sist av allt på dagen gick vi till marknaden la Boqueria, som ligger precis vid la rambla, och köpte mat till nästa dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0