tumblr


min tumblr: m-athilda.tumblr.com

it was the first time that we met


Måndag morgon: 05.00 - samling på Arlanda, incheckning av bagage osv. Väl vid gaten var det dags för Starbucks (har man inte det hemma så...)

Vissa sov lite, det var ju trots allt uppstigning vid 03.30 för de flesta...

Framme! Det var så vackert!

Liten del (ca hälften) av mitt resesällskap. 

Lunch - Alex

Min lunch - pasta med spenat (om det nu var det?)

Promenadsällskap: Elina och Alex

El Corte Ingles ("det Engelska Snittet") - det stora köpcentrumet i Barcelona. 

Fina fontäner och fin vän

Mycket duvor

Och ännu mer duvor. 

En till del av El Corte Ingles, och en till duva. 

Och lite mer Starbucks på Las Ramblas.

Och fina hus


Och underlig arkitektur. 
 
Mer kommer - men vad vill ni se?

två låtar i Barcelona


 
"jag är sexton år,
jag är platsen dom aldrig upptäckte,
jag är en storm från ingenstans,
jag kan krossa ditt hjärta

jag är tjugofyra,
bara en liten gnista,
bara ett ord kan sätta eld på en skog,
(jag kan älska dig just som den där elden)

jag är trettionio,
jag är ett tappat självförtroende,
en pojke från förr är tillbaks igen,
han bara står där och stirrar mig rakt ner i själen  

[jag kommer älska dig när jorden gått under,
för jag tänker aldrig dö, nej,
det kommer aldrig va över för mig]"
 
Det kommer aldrig va över för mig, Håkan Hellström
 
"well I'm nobody's baby 
I'm everybody's girl 
I'm the queen of nothing 
I'm the king of the world"
 
King of the World, First Aid Kit

Strumpbyxor




Bomullsmix, nylon (60 den), och ullmix strumpbyxor från KappAhl 99:-/149:- 

bara för att vi har den bästa klasströjan




Våran (årskurs 9 på min skola) klasströja, från ABC-gruppen, är helt klart bäst! 180 kr, och klart värt det. (för er som inte vet det: det här är snigeln Gary från Svampbob fyrkant, och han säger altså bara "Mjau", och citatet är typ min klass i ett nötskal. 
 
Har precis avklarat mitt sista utvecklingssamtal för grundskolan (snyft) och sk ata det lugnt en stund. 
Taggar inför Spanien-resan på måndag också. 

Bildlista

Du och en bästa vän.

Jag och Bella på min födelsedagsfest <3
 
Du som busig.
Knasig, mer, men whatever, jag, Vicki och Alex typ 2010 eller tidigare. 
 
Du som fotograf.
Hittade ett nytt stativ på landet, och var väldigt glad när jag kom hem. 
 
Du som liten.
 
Jag och lillasyrran typ 2004. (jag: 7 år, Ellen: 4 år)

En dag du minns.

Den Svenska Björnstammen på Grönan med nytt och gammalt folk. 

 
En konstig bild.
Blixt på tår. 
 
En bild som väcker känslor.
Tappade alla bilder på minneskortet. 
 
En plats du saknar.
USA/Haiti. 
 
Någon du litar på.
Min pappa. 
 
Någon du saknar.
Malda, som bor ca tre timmar med bil iväg. 
 
Någon du älskar.
Typ Nea <3
 
Någon som betyder mycket.
Dom här två; Livia och Andrea. 

Någon du tycker om.
Becca från klassen
 
Någon du skulle offra livet för.
Antagligen någon av dessa (min klass) eller min familj. 
 
Något du vill ha.
Sommar med tå-tummen-uppande, tedrickade och trädgårdshäng. 
 
Något som är viktigt för dig.
Min familj; pappa, Ellen och mamma <3
 
Dig själv nyligen.
Födelsedagsbarn i skolan. 
 
Dig själv skrattande.
Födelsedagen med vännerna. 
 
Dig själv för längesen.
Ammarnäs sommaren 2010. 
 
Dig själv som lyckligast.
Födelsedagsfest med massa bra folk. 

Bild och Formgivning





Del ett och två i bildprovet till mitt förstahandsval: VRG Jarlaplan, Bild och Formgivning. Blev klar idag och har bara en del kvar, som ska fixas imorgon. 

Nu ska jag unna mig lite läsning, eller kanske ett avsnitt Supernatural?

she's a dreamer

Klicka på bilden för att komma till min polyvore där jag gör mina kläd-kollage.
 
Lyssnar på musik, ska fixa till en engelska-uppgift och lite till min skolmatsblogg
Och så peppar/panikar jag inför imorgon. Ska nämligen gå på intagningsprov på Tibble Gymnasium, och vara där hela dagen när folk kollar på mig när jag ritar... Menmen, det kommer nog att gå bra. 

Fem saker som...

bildkälla

 

Upprör dig
1. Folk som beter sig onödigt barnsligt och inte tar ansvar för sina handlingar
2. När vissa tror sig veta mer än andra och det resulterar i onödigt hat (rasister och homofober)
3. Skolverket
4. Att det fins så många på vår jord (och inte minst i Sverige) som svälter och inte har hem
5. När min dator vill instalera något som tar hur lång tid som helst och den aldrig blir klar

källa

Gör dig glad
1. Goda teér
2. Genomtänka presenter
3. Att vara i stallet/att rida
4. Mina vänner
5. Att jag ska åka till Barcelona med 6 tjejer från klassen och två lärare om två veckor (!)

bildkälla

Du älskar
1. Min familj och släkt
2. Min före detta sköthäst Jompa ♥
3. Att resa - var som helst
4. John Greens böcker och han och Hanks videobloggar
5. Våren och hösten

bildkälla

Senaste lästa böckerna
1. (just nu) City of Glass av Cassandra Clare
2. The Fault in Our Stars av John Green
3. City of Bones och City of Ashes av Cassandra Clare
4. Var är Alaska? av John Green
5. Bitterblue av Kristin Cashore

källa

Du gjort idag
1. Planerat spanien-resan i skolan
2. Pratat om pinsamma föräldrar på "thinkingen"
3. Nästan tecknat klart första delen på intagningsprovet till VRG. 
4. Skolmatsbloggat
5. Diskat efter maten - potatis/purjolök/broccoli

bildkälla

Händer i veckan
1. Förkunskapsprov på Tibble på torstdag
2. Jobbigt NO-prov på fredag
3. Teater-lektion på onsdag
4. Dansträning på fredag
5. Syslöjd imorgon


spaghetti/korv

Jag och min fina vän Bella  möttes idag för att a) laga speghettikorv och b) se massor av avsnitt med Stargate: SG1. Vi lyckades med båda, och lyckades klämma in lite te och en cupcake också. 


Till spaghetti-korven behöver du: grillkorv och vanlig spaghetti. 

Skär varmkorven i mindre bitar (ca fyra st för hotdogs)

Tryck i pastastråna medans de är torra

Och lägg det i en kastrull med uppkokat vatten

Koka så länge pastan ska koka - här 8 minuter. 

Serveras bäst med ketchup!

Husdjur


De här två godingarna fick följa med hem idag från tebban - the Sims 3: Husdjur och Sovrum & Badrum (299:-/99:-) så det blir lite provspelande av det.
 
och sen så fyller ju världens bästa pappa år idag också, så det blir god middag hemma, och mello, och kanske även skyfall (min present till honom). 

instagram feburari/mars


1. Fika på Espressohouse med Livia, Andrea och Bella 2. Testade nytt smink när jag var ensam hemma 3. Åt helt hemgjorda semlor när vi var bortbjudna 4. Gjorde utbakade rose-flätor


5. Min fina födelsedagsmugg och tesil 6. bästa lukten och nymålade naglar 7. Det började kännas som sommar och jag hade klänning 8. Köpte sommarskor i Tebban


9. rabarberpaj och mello-mys 10. packade och fixade inför Kungsberget 11. Var på Kungsberget där det var otroligt vackert 12. Prövade längdskidor för första gången. 

Och om någon vill följa mig på instagram heter jag så mycket som: missrabbitheart

the fault in our stars


"I'm like. Like. I'm a grenade, Mom. I'm like a grenade and at some point I'm going to blow up and I would like to minimize the casualties, okay?"
John Green, The Fault In Our Stars

mikro-skidresor


Har vart lite upptagen senaste dagarna, var nämligen igår på kungsberget och åkte skidor hela dagen. 




Där är det så här vackert. 


Lunch, och sedan lite mer skidor. 


Och lite fika (varm choklad och daim-glass)


Och nått åk till innan det bar hem.


Och idag åkte jag längdskidor för första gången. Det är läskigt i nedförsbackar, men väldigt kul, även om det är hur svårt som helst... Vi åkte 3,5 kilometer vid Hellasgården i Nacka, på drygt en timme. (tänk dom som åker vasaloppet på typ fyra timmar? dom åker typ 30 gånger längre än vad vi gjorde)

Snart ska familjen gå på du gör mig galen (silver linings playbook) med Jennifer Lawrence och Bradley Cooper, så jag är grymt taggad på det. 

se ut - februari


Alla bildkällor finns på min weheartit i albumet se ut.

RSS 2.0