2013 - En sammanfattning av mitt år

JANUARI:
 Var i London med familjen över nyår, inte så mycket snö, men trevlig var det. Vi spontan-reste, bestämde oss för att åka på måndag-kvällen innan nyår, och åkte lördagen som kom efter.
Med mig hem hade jag bland annat en box med Doctor Who-avsnitt, och jag började kolla mer på den serien. 
 
Jag fottade fåglar i trädgården, här var det däremot mycket snö. 
 
Och fikade med klassen på Gateu. 
 
FEBRUARI:
 
Jag gjorde "rose-flätor" som jag kallar dem, efter en av karaktärerna i Doctor Who. 
 
Hade en del nationella prov, började med mitt slutprojekt i bild (smakar det gott?) och så fyllde jag 16 år. 
 
I födelsedagspresent av min kompis Andrea fick jag en jättefin kopp, och av Bella och Nea fick jag massor av goda teer (dom är inte slut än!)
 
Fick en klänning och strumpbyxor av min kusin och hennes sambo. 
 
Målade naglarna med ett nytt nagellack. 
 
Och så såg jag på Cloud Atlas med dom här filurerna och Erik. 
 
MARS: 
 Åkte skidor, både på höjden och längden med min familj när vi hade lov. 
 
Läste TFiOS och kollade på John och Hank Greens videobloggar. 
 
Köpte fler sims-spel
 
Lagade spaghetti-korv med Bella. 
 
Gjorde antagningsprov (men sen kom jag inte in iallafall)
 
Visade upp våran klasströja, och en lista på massor av folk. 
 
Var i Barcelona med några ifrån klassen och två lärare på spanska-resa. 
 
APRIL:
 Fick en Queen-skiva av Lenita och Elin, åt smoothie till frukost, och kollade mycket på Mad Men. 
 
Testade jättegott tuggummi, och gjorde gifar
 
Visade fler bilder från Barcelona (ska ju förrästen åka dit senare i vår, 2014!)
 
Visade er sommarskor jag ville ha
 
Och en mellisbild slank med. 

Vi hälsade på i Katrineholm
 
Hade på mig min Killer Queen-tröja och annat fint. 
 
Och fotade böcker jag gillar mycket, och beställde hem tre nya. 
 
MAJ:
 Jag gjorde tranor och filmade smått. 
 
Jag spontanfikade med en jätteroligt gäng. 
 
Köpte saker 2hand
 
Läste The Great Gatsby på landet
 
Och därute ritade jag lite också, och hade det ganska skönt i mitten av all pluggstress.
 
Och såg 3:10 to Yuma, We'll take Manhattan och Köpmannen i Venedig
 
JUNI:
Var inne i stan med min familj och kollade på min kusins pojkväns band spela under Smaka På Stockholm
 
Och jag köpte saker på UO
 
Åkte båt med lärarna, slutade nian och sa hejdå till min klass. Saknar en del så himla mycket <3 
 
Gjorde rabarberpaj
 
Och var ute på landet när det regnade. 
 
Såg på the Great Gatsby och var klädd lite såhär. 

Visade vilka TV-serier jag skulle kolla på (Dock blev det inte riktigt så, men åndå..)
 
Gick på parkteater klädd såhär, gjorde fler listor och visade er instagrambilder från den här månaden. 
 
JULI:
 Var i Helsingfors med mamma och Ellen, och gick på Protus-läger
 
Läste två jättebra böcker: Will Grayson, Will Grayson och Paper Towns. 
 
Köpte klänningar och skor 2hand. 
 
Och åkte ut till landet för att vara där i tre veckor.
 
AUGUSTI:
 Gjorde Peanutbutter Cookies och drack te, 
 
och visade er hur det såg ut på landet
 
Åkte ut med båten. 
 
Gjorde listor, och sen så började jag gymnasiet. Det blev mindre och mindre aktivitet här i bloggen. 
 
SEPTEMBER:
 Jag klippte till en tröja
 
Och gjorde en lista över bra saker med hösten. Hade mycket i skolan under den här perioden också. 
OKTOBER:
 Tipsade om min kompis band, hade mycket i skolan, 
 
och sen åkte jag till New York med min familj. 
 
NOVEMBER:
Här har jag faktiskt inga inlägg ifrån, hade mycket i skolan, och på min lediga tid ville jag mest ta det lugnt. Men jag hängde med mina klasskamrater och sånt. 
Men för det mesta kändes den här månaden mest som en ända lång väntan på jul och nyår. 
 
DECEMBER:
 Jag gjorde en julmusikslista på Spotify, visade er vad jag önskade mig i julklapp
 
Och vad jag sedan fick. 
 
Och lite julstöksbilder kom med också. 
 
Imorgon är det den sista dagen på 2013, och vi ska äta middag hon min lillasyrras kompis med familj. 
Gott Nytt År alla som har tittat in här under året! 

Julstökande

 
 
Såhär såg det ut hemma hos oss några dagar innan jul - julstakar, målande av julkort och sånt och bakandes (här minkyssar)
 
Hoppas att ni har det bra hos er såhär i mellandagarna! Själv har jag det bra, har ätit mycket rester från julafton och julgodis och sådant gott. 
 

God Jul!

Vad jag fick i julklapp: överst fr.v - Macbook (Husham), Mon Ami-kopp (mostrarna), Divergent-bokset (mostrarna), Akvarellblock (mostrarna), vattenpenna (mamma & pappa), B2, B4 & B6 pennor (mostrarna), tuschpennor i färger och grått (m &p), mössa & handskar att springa i (m&p), tre saker - en liten snäcka, en fingerdocka och en lycko-lapp (m&p), "Tid att dö" och "Dear Life" (m&p) och "I kroppen min" (emma & mats), Strawberry Ginger te (joel), 500 kr (björn), glittrigt iPhone-skal (joel), kånken-axelbandsvadd (m&p), gröna sockor (m&p), "Teckningskonstens grunder" (m&p), drömfångare (emma & mats), strumpbyxor x2 (m&p), rutig kjol (mostrarna), svart tröja (mostrarna), "Rapport! En bok om att göra mönster" (m&p), pulsmätare (m&p). 
 
Inte visat på bild: Starbucks-kopp (ellen), underkläder (m&p), Retro-tidning (m&p)
 
Så nu sitter jag och skriver på min "nya" dator, en macbook som är fin och vit. Varför jag skriver "nya" är för att den är begagnad, och våran inneboende, Husham, som är ett teckniskt snille, har lagat den och gett en till mig och en till Ellen. Väldigt snällt! 
Så för mig är datorn ny, men den har några små repor (det gör inte mig något). 
Har dock än så länge inget photoshop och sådana program, men ska försöka installera dem så snart som möjligt. 
 
Måste packa ihop mina saker o så nu, ska till farmor och farfar! 

Wishlist - christmas


Lite vad jag önskar mig i jul!
 
Jag sa ju att jag skulle visa er min önskelista- och ungefär så här är den. 
Sen är det ju såklart så att man blir glad vad man än får, och jag tycker mer om maten och godiset, och framförallt människorna under julen! Och sen är ju nästan hela december (speciellt i år av någon anledning...) väldigt rolig. 
 
Själv har jag vart sjuk i ett par dagar och maratonat lite tv-serier och filmer under tiden. 
Nere på bottenvåningen bakas det för fullt - minkyssar, polkakolor och knäckbollar (typ). Julstämmning på hög nivå! 

julmusik

bildkällor: weheartit
 
Har fixat lite musikalisk julstämmning via spotify nu, lyssna gjärna!
Slog in en del av julklapparna jag köpt idag också, supermysigt med julstämmning och bra musik, och så vidare. Tror att alla blir nöjda med sina klappar! 
 
Annars händer det inte så mycket utöver tonvis med plugg (matte, geografi, historia, samhällskunskap osv), och inlämningar och sådant annat som har med skolan att göra... 
Ganska trist, vilket visar sig här på bloggen...
Men kanske tänkte visa lite önskelista nästa helg. Om jag har tid och sånt. 

RSS 2.0