Instagram/april


1. Tecknade ögon och hade huvudvärk. 2. PÅSK! 3. Testade lite ögonsminkning 4. Var ensam i idrottshallen på morgonen.


5. Te, i mängder 6. Nationella prov... 7. Kom in på gymnasiet! 8. Jogging, jogging och jogging.


9. Hade sovit med "knollor" i håret, och hade lockar i två dagar 10. Mer te! 11. Ritade geting 12. Soligt väder och långkjol. 

The Mortal Instruments


"I'll take Shadowhunter, then. Because from what I've experienced of vampires, you mostly suck. No pun intended."
- Cassandra Clare, TMI5: City of Lost Souls

tre böcker på väg hem till mig

  

Dessa tre böcker är på väg hem till mig just ju: 1. [länk] 2. [länk] 3. [länk]
Eller ja... det är mest troligt att de kommer i nästa vecka, men ändå. Tills dess ska jag läsa ut TFiOS igen och sen får jag se. En av mammas gamla böcker om jag hinner med? 

killer queen





Lite såhär jag jag sett ut idag: t-shirt - We Will Rock You // kjol - Beyond Retro (second hand-ish) // skor - barcelona // halsband - present

Idag har vi haft halvdag i skolan på grund av nationella prov i Engelska, så mitt huvud gör ont just nu, men det är skönt att vara hemma och ta det lugnt innan tre timmars teater-övning. 

Mina favoritskor från Footway




Dom heter Nubuck Coral Shoe Plateau Coral och är hur snygga som helst! Korallfärgade, platå och snyggaste modellen!

lite katrineholm

Helgen spenderades med de två närmaste i den här bilden och deras familj. Och så min familj, med hon bakom.  



Vi promenerade. 

Till affären! Hallon till efterrätten blev köpta...





...likaså godis till de som käkar. 


Hund


Och hundfotografering, med lite smygande. 




Och mer promenad. 


Och godisätade. 



Och såklart bakande - kladdkaka blev det! 
 
Resten av dagen har jag: Sprungit intervaller, stretchat/styrketränat, städat på mitt rum, kollat på tv och börjat skriva på min recention av Köpmannen i Venedig. Förutom de timmar som spenderades packande, och resande. 

Jag klarade det!




Ett litet ord som gör en såhäääääär glad! "Behörig" är typ bäst! 
bilden är från instagram och mitt konto @missrabbitheart

ägg



Mellis idag: grönt te, ägg och drick-yoghurt med vaniljsmak. 

glass?

Lagom sådär till dess att glass-säsongen kommer igång hittade jag den här sidan, med dåliga skämt på glassar (ni vet som där som finns på vissa isglassar och har en urtrist gåta på sig?) 
http://schadenfreezers.tumblr.com/

sommarskor

skapat via min polyvore


Mer från Barcelona


Vi fortsatte ner mot stranden

Och vilade oss på kajen en stund


De andra shoppade, men jag och lärarna fikade i stället.

Hemma på rummet åt vi kakor och drack mjölk

Fixade oss lite

Och spelade spel (bara så att ni vet var jag bäst!)


Finaste <3

Marinara-pizza till middag för mig

Vegetarisk till Livia

Och hamburgare till Elina

stimrol twist

Grymt gott tuggummi - Stimrols nya Twist, alla smaker är goda, men den här är bäst, entertainmint.

träningskläder och en datorväska

Han med en sväng till tebban för att handla lite idag - en datorväska, så att min fina dator kan transporteras på ett lätt sätt, och träningskläder, så att jag kan komma igång med att springa, Mathilda - 1, otränad - 0!


Lite såhär såg de ut på, efter en runda (kom på att jag ville visa hur de såg ut efter att jag sprungit (typ) i trettio minuter)

Och byxorna - grå med illgröna (!) detaljer. 

Ni kanske kan gissa vad som spelas på min cd-spelare just nu?

platinum collection


Present från Lenita och Elin - Queen-skiva
 
I fredags var vi hos ett par kompisar, Lenita och hennes nya kille Olle, och Lenitas dotter (min kompis) Elin, och vi åt massa god mat och badade i deras bad-tunna utomhus.
Det var jättemysigt och Ellen vill skaffa en sådan bad-tunna nu... 

fangirling

då ser man lite ut såhär (plus att andrew garfield är ganska söt)

smoothie-frukost

 

smoothie på hallon, mjölk och florsocker, med müsli i. (recept från en bekant)
 
Idag är jag glad, det är fint väder, och snart kommer fina livia över. Ni andra får ha det bäst, sålänge. 

en liten april-lista

 
tre saker du vill ha: mer plats på mitt rum, fina skivor (lp och cd), pojkvän
tre bra filmer: (500) days of summer, schindlers list (fast jag grät genom hela), pride and prejudice (den med keira knightley och matthew macfayden)
tre favoritfärger: ljust grönt, sommarhimmelsblått, oreange
 
 
tre snygga tjejer: zooey deschanel, keira knightley, lily colins
tre snygga killar: joseph gordon-lewitt, michael shanks (han "nörden" i stargate sg1), logan lerman
tre bra låtar: (vilken som helst med queen), det kommer aldrig va över för mig, king of the world
 
 
tre saker som betyder mycket för dig: min familj, min fd sköthäst, mina vänner
tre saker du hatar: rasism, homofober och andra som inte vet vad lik värde innebär
tre jobb du hade kunnat tänka dig att ha: eeh.. så långt har jag inte kommit än, men nått med hästar, eller något kreativt, eller något där man får hjälpa folk.. 
 
 
tre egenskaper som är viktiga hos en partner: trevlig, ok humor (ska liksom kunna hänga med mig mycket), respekt
tre bra artister: piers faccini, passenger, regina spektor
tre bra böcker: the fault in our stars, var är alaska?, frost
 
 
tre bra tv-serier: doctor who, supernatural, bones (och mad men)
tre bra band: ehm? queen (såklart!), first aid kit, mumford & sons
tre personer du ser upp till: freddie mercury, mina föräldrar
 
(tagen från hennes blogg

mad men

bilder från pinterest
 
Kollar på Mad Men här hemma, och ska göra lite lunch snart ...
Annars har jag inte mycket för mig, ska fixa lite mer bilder från Barcelona...

RSS 2.0