Take what the water gave me

Time it took
us
To where the water was
That’s what the water gave me
And time goes quicker
Between the two of us
Oh, my love, don’t forsake me
Take what the water gave me
Lay me down
Let the only sound
Be the overflow
Pockets full of stones
Lay me down
Let the only sound
Be the overflow
And oh poor Atlas
The world’s a beast of a burden
You’ve been holding on a long time
And all this longing
And the ships are left to rust
That’s what the water gave us
So lay me down
Let the only sound
Be the overflow
Pockets full of stones
Lay me down'
Let the only sound
Be the overflow
‘Cause they took your loved ones
But returned them in exchange for you
But would you have it any other way?
Would you have it any other way?
You could have had it any other way
‘Cause she’s a crueller mistress
And the bargain must be made
But oh, my love, don’t forget me
When I let the water take me
Lay me down
Let the only sound
Be the over flow
Pockets full of stones
Lay me down
Let the only sound
Be the overflow
Lay me down
Let the only sound
Be the overflow
Pockets full of stones
Lay me down
Let the only sound
Be the overflow
Time it took us
To where the water was
That’s what the water gave me
And time goes quicker
Between the two of us
Oh, my love, don’t forsake me
Take what the water gave me

Lay me down
Let the only sound
Be the overflow
Pockets full of stones

Lay me down
Let the only sound
Be the overflow

And oh poor Atlas
The world’s a beast of a burden
You’ve been holding on a long time
And all this longing
And the ships are left to rust
That’s what the water gave us

So lay me down
Let the only sound
Be the overflow
Pockets full of stones

Lay me down'
Let the only sound
Be the overflow

‘Cause they took your loved ones
But returned them in exchange for you
But would you have it any other way?
Would you have it any other way?
You could have had it any other way
‘Cause she’s a crueller mistress
And the bargain must be made
But oh, my love, don’t forget me
When I let the water take me

Lay me down
Let the only sound
Be the over flow
Pockets full of stones

Lay me down
Let the only sound
Be the overflow

Lay me down
Let the only sound
Be the overflow
Pockets full of stones

Lay me down
Let the only sound
Be the overflow

Mattis :D


Dragging your feet in the mud

You're dragging your feet in the mud
So your shoes are stained with blood
I wonder, when will she get here? 

One by one they will fall
But you grind your teeth 'til they're raw
I wonder, does it get any better?

We'll be up in the desert
Wearing these proud new sunburns
We're on our own time now
Don't you ever look back down

She's nowhere to be found
I'm pulling my hair out my scalp
When I realize
Who would've thought I

Sing one song for this girl
Wherever she is in this world
Helps you realize, now or the next life

We'll be up in the desert
Wearing these proud new sunburns
We're on our own time now
Don't you ever look back down

We'll be up in the desert
Wearin' proud, these sunburns
We're on our own time now
Don't you dare look back down
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/l/lydia/dragging_your_feet_in_the_mud.html ]
Yeah don't ever say you have it
Thinking like that can be tragic
So let me take it from the start
And how you fell apart

Yeah how it all went from perfect
To throw it all in, let's burn it
So take what you need
I'm going back to those punches

Yeah I guess I finally feel like I deserved it
And I gotta make a point, no I gotta make it worth it
Cause if it happened, it happened, you know
You can't change that, it'll sure eat you alive
Gotta let it go, man

Yeah, we'll be up in the desert
Wearin proud, these sunburns
We're on our own time
Don't you dare, don't you dare

We'll be up in the desert
Wearing these proud new sunburns
We're on our own time now
Don't you ever look back down

We'll be up in the desert
Wearin proud, these sunburns
We're on our own time now
Don't you dare look back down


Mathilda ♥ (tidsinställt)

Washington 21:15

Shoo!!!!!!!!
Är på väg mot Orlando nu ;) har mellanlandat i London och träffat mina favorit-tvillingar :D
Men anyway jag ska kliva på det sista planet snart ;) under tiden får ni gissa vilka jag träffade ;D

Mathilda


Sorry D;

Lessen för dålig uppdatering. Har vart i stallet, och packat, handlat presenter och slagit in dom osv..
Men jag glömmer er inte ;D

Men mest sitter jag nog såhär och har ganska tråkigt:

Anyways, fixar tidsinställda inlägg också ;D
Mayhilda :D

as you float away into the shimmer lights

Idag har jag inte gjort nått speciellt. Måste hitta något kul till er också...
Iaf, två söta bilder på katter:
och en rolig (?):


Mathilda ♥

Sadest thing.

Bilden hittades i högarna efter tornen.

Mathilda ♥

Home :D

Nu är jag hemma igen, och tänkte bara snabbkolla lite här, men hej på er ;D

Kom igen, jag vet att alla firar när jag kommer hem ;D

Mathilda ♥

Hejdå

Ska till landet över helgen. ses på söndag :D
Mathilda

Single Sedative

I found the door
Leads behind the sun
A steady aimin' gun
A fingertip and thumb, my my my my
I'm gonna stay, but only for a while
A practice in denial
Instead of comin' home
I think I'm gonna comp a ride!

I found a drink
If you drink it kinda queer
It's a single sedative
A formulaic function follows form
It's just a ride
But only for tonight
A fingertip inside
Instead of comin' home
I think I'm gonna comp a
Think I'm gonna comp a

Oh no, you wanted
Come back here and watch me again
Oh no, this was
One more time and watch me again
Hey yeah!
Hey yeah!
Hey yeah!
Hey yeah!
Hey yeah!

I found the door
Leads behind the sun
A steady aimin' gun
A fingertip and thumb, my my my my
I'm gonna stay, but only for a while
A practice in denial
Instead of comin' home
I think I'm gonna comp a ride!

Oh no, you wanted
Come back here and watch me again
Oh no, this was
One more time and watch me again
Hey yeah!
Hey yeah!
Hey yeah!
Hey yeah!
Hey yeah!
Oh no, you wanted
Come back here and watch me again
Oh no, this was
One more time and watch me again
Hey yeah!
Hey yeah!
Hey yeah!
Hey yeah!
Hey yeah!

Mathilda ♥

Indien 11

Nästa inlägg med bilder från Indien ;D Bilderna är ifrån munnar och resan dit.

Hmmmm... hur tänkte dom där? Vi stog på en bro...


Ena sidan av bron, med ett vattenfall under.


Och andra sidan...


När vi väl var framme (efter ett antal äckliga stop), fick vi gå på promenad i bergen med mannen vars familj vi skulle bo hos. Det här är himlen. (såååå svårt att gissa!)




En blomma på deras tomt. ♥


Bara så himla vackert ... ♥





Ants ;)




Just a lovely weiw ♥ (varje morgon när man vaknade)


Och för alla er som har undrat, så här ser en av mina favoritplantor (förutom som på mitt rum) ut. (gissa någon?)


En söt pojke som kom och hälsade på oss när vi gick i (te)plantagen :D söt ♥


Smått överredigerad bild på lite mer fina plantor :D


Lovely ♥





Min pappa (i orange), Pontus (i blått) och mannen vi bodde hos (i rutigt).




Så jäkla häftigt ♥


hihi ;)




Just awesome ♥




NEJ det såg inte ut såhär, jag bara hade kul i Photoshop ;D


Så här såg det ut från vår balkong varje morgon.


Kvinnor från byn. Med (förlåt att jag säger så) cp-objektivet som inte kan fokusera i dåligt väder.




Bäbisen va så söt ♥

Well, that's all! (for now)
Mathilda ♥

JAG LEVER xD

Nejnej, jag är inte död, tvärtom, jag har något som är ganska sällsynt bland tonåringar.
I vardagligt tal brukar det kallas något som brukar kallas "liv".

Hehe :D Den som (troligen) gissade rätt var Nilla :D Grattis :D (jag var alltså på Ringsö och red islandshästar :D)

Men har iaf vart i stallet, råpluggat till ett (cp)svårt NO-prov och spelat sims C: Bland annat ;)

Sen klippte jag mig idag också :D

Såhär ser det ut :
SÅHÄR mycket gillar jag min nya frilla ;D

Snart ska jag måla mina naglar, och hoppas att det blir snyggt, och inte så failat som det kan bli xD
Mathilda ♥

Vad gör jag idag?

Den som gissar rätt från en länkning här när jag kommer hem :D
Mathilda ♥

Gosig mysfilt :P

En sån här skaffade jag och mamma när jag var hemma idag (jag var sjuk :S) från Rusta :D

Har annars bara slappat torsdag + fredag :/
Mathilda ;)

Sjuk ;(

Har ganska tråkigt, bloggar från iPaden hemma, eftersom jag är sjuk, som rubriken säger ... :( ska försöka plugga lite mer, men kolets kemi är inte alls kul ... D;
Aja ;) ska kanske hitta på nått annat kul åxå, och kanske beställa hem lite smycken från roliga webshoppar ;D

Anyways
Ha det
Mathilda <3


Late night entry ;D

Ska kolla på tv med de andra nu, men villa bara att ni skulle veta att jag lever ;)

Ska kanske beställa hem ett fint halsband, nästan som hennes :D
Men lite annorlunda ♥
Mathilda ♥

First I was Afraid...


Har verkligen INGA planer för idag, och det är så tråkigt ... :(

Sitter och kollar på barprogram på barnkanalen... Ska väl zappa lite för att se om det är något annat. hihi ;)

Bajsbajs
Mathilda ♥

Till alla som inte kommenterar:

Mathilda ♥

just buckle up for the ride

Måste vara världens roligaste man. I princip. :D




hihi :D Kan inte få nog av alla Tumblr bilder som jag hittar ;)


Mathilda ♥

ps
Sofia kom fyra på terränghoppningen, av 26 deltagare :D
15 från riskolan och 11 från privatdelen x)
Bara 1 från privatdelen kom före henne, och 10/11 privatare fick fel ;D kanske 12-13 av ridskolans fick det ;)

Funny




Roliga va?
Mathilda ♥

Nähä

Så blev det med Pottermore-öppningen idag D; Får vänta till slutet av oktober istället ;S

Ska dra ner till stallet för att vara Sofias (slav)assistent och personliga fotograf C: Terränghoppning, u know ;D
Det ska bli kul :D

Fixar nog ett tidsinställt så det inte blir tråkigt för er under tiden xD

Mathilda

RSS 2.0