Kaos-onsdag och film-torsdag

weheartit
 
Då ska jag väl börja med onsdagen - en utav de konstigaste dagarna i mitt liv. 
Det började redan på mitten av dagen, med info om valet av kurser inför tvåan och trean (i stället för mentorsfika!).
Sen var det spanska, och den lektionen kändes förvånansvärt kort och det märktes verkligen inte att den var nästan tre timmar... Och i slutet av den lektionen fick jag ett sms som var skrämmande och underbart och exalterande på samma gång. Men mer om det senare, för det ska ni få veta mer om snart!
Sen åkte jag hem med tåget, och som om dagen inte kunde bli konstigare tror jag att jag såg Per Andersson (han som var Stellas pappa i julkalendern) på Sabis, som är en matbutik där jag bor. (Den är jätteliten)
På teatern hade vi lång träning, så jag var där länge, och blev väldigt trött. Så sista timmen var vi väldigt fnittriga och så, så det var väldigt kul!
 
weheartit
 
Men nu, nu ska ni få höra lite om smset! Det var så att jag fick ett sms från våran schemaläggare på skolan. Jag sökte ju bildprogrammet på Jarlaplan i första hand, men sen kom jag ju inte in. Och så innan jul trodde jag att jag kanske skulle kunna börja, men det blev inte av (tekniska fel från skolans sida). Men så i onsdags eftermiddag fick jag ett sms från shemaläggaren på min skola, och där skrev han "Du har ett mail om byte till bildprogrammet i din mailbox, läs och svara pronto". Så jag kollade min mail, och resten av dagen var bara jätteknäpp. 
Och idag (torsdag) så kollade vi upp det sista med schemat och språk och så, så nu går jag faktiskt på bildprogrammet!!! Jag har min "första" bildlektion imorgon (fredag), och går kvar på min gamla bildkurs för att komma ikapp de som redan går bild, och efter sportlovet har jag samma schema som dem. 
 
weheartit
 
Idag kollade jag som sagt det sista med schemat, och sedan så mötte jag upp men Ellen, min lillasyrra, och vi kollade på lite saker i Gallerian, och sen så mötte vi upp vår kusin Joel. Vi fikade på vetekatten, och sedan såg vi på The Secret Life of Walter Mitty. Det var en jättebra film, och även om jag var lite skeptisk till en början, och jag älskade hela bildspråket i den. Jag är jättenöjd med vårat val av film. 
 
En väldigt lång uppdatering av mitt liv just nu, men jag ville bara säga det. 
Ha det bäst, för det är ni värda! <3

Tumblr:

framsida/arkiv på min tumblr; m-athilda.tumblr.com
 
Är ganska inaktiv här (mest för att jag är för lat för att skriva egna inlägg) så jag rekomenderar att ni kollar in på min tumblr under tiden, där händer det massor av spännande saker hela tiden (nästan). 
 

Catching Fire





 
Gifar från tumblr
 
I fredags fick jag äntligen se den, Catching Fire, efter att ha väntat rätt länge på ett bra tillfälle. Jag och mina föräldrar åkte till Kista för att se den, och den var så himla bra! Jag måste säga (som en som har läst boken) att den var bättre än vad man kunnat tro (och jag har bara hört att den var bra) - så himla bra, väldigt likt som jag tänkte mig när jag läste boken. Nästan bättre (speciellt arenan, där lyckades de bra!)
De lyckades koppla ihop småsaker (mönstret på deras kläder i arenan och kraftfältet, att man fick se mer än bara vad Katniss såg - Plutarch och Snow i huvudstaden) och göra den väldigt bra. 
 
Jag är jättenöjd i alla fall. 
 

New York - mina favoriter, del 2



























New York, del 2: Mycket utsikt från Highline park (favvostället; ett gammalt järnvägsspår som är omgjort till en jättelång park i meatpacking district), strykjärnshuset, 9/11 memorial, Empire State om natten, tunnelbanan på kvällen, NYC skyline från Frihetsgudinnan, bilar på Brooklyn Bridge om natten, och sist men inte minst, en obligatorisk "Yellow Cab"-bild. 
 
Andra delen av favvobilderna!

New York - mina favoriter, del 1




























New York: Arkitektur, chinatown, nya WTC, Brooklyn Bridge, mer arkitektur (höga hus), roliga skyltar, Imagine (strawberry fields) och höst (och dålig kvalité - sorry, my bad), times square, skyline från Wiliamsburg, och skyline från Empire State building. 
 
Lite bilder från New York på höstlovet - råkade spara några bilder fel, och jag är för lat för att fixa't (sorry igen), men iallafall, 14/28, så det kommer lika måga till senare. Enjoy!
 

sista lovdagen

 
En kort summering av dagen genom den här bilden: Lämnade in mina filmrullar på Odenlab för framkallning, gick omkring på stan och köpte en tjocktröja på Beyond Retro, och sen fikade jag på Starbucks. Mysig sista dag på lovet, tycker jag. 

photo booth

 
Myser framför Iron Man på TV. Gott nytt år på er alla läsare (igen). Igår kollade vi på Kick-Ass och vid tolvslaget skålade vi och skickade upp raketer. Sen cyklade jag, mamma och pappa hem, och Ellen sov kvar hos sin kompis.
Ser fram emot ett nytt år med er och så!

RSS 2.0