Liten lista

10 saker jag tycker om:
- Min sköthäst Jompa ♥
- Varm choklad
- Min släkt
- Mina vänner (alla)
- Fina bilder
- Roliga bloggar
- Djur
- Att fotografera
- Att göra bra i från sig på ett prov
- Att lyssna på musik jag gillar

9 saker jag tycker mindre om:
- Dumma människor som stör
- Att misslyckas på ett prov
- Att göra någonting halvdåligt
- När det är mörkt och kallt
- När min högtalare får slut på batteri för att jag glömmer stänga av den
- När något man gillar är för dyrt
- När jag är ensam hemma och det är urtrist
- När man dödar alla fina bilder man tog för att man drog ur minneskortet för tidigt ur datan
- Att glömma bort viktiga grejer

8 bloggar jag läser:
- Floras
- Keela
- Bella
- Malda
- Maike
- Things y♥u remember
- June's Abstracts
- Som Pricken över i

7 saker jag vill göra i framtiden:
- Ha kul
- Ha ett spännande liv
- Resa mer
- Bli av med min allergi
- Sjunga mer
- Bli bättre på NO
- Färga håret i roliga färger

6 böcker jag tycker om:
- Ankomsten av Shaun Tan
- Harry Potter-serien av J.K. Rowling
- Små blå män av Terry Pratchett
- Osynliga av Robert Swindells
- De Odödliga-serien av Tamora Pierce
- Hungerspelen av Suzanne Collins

5 saker jag är rädd för:
- Att vara ensam i världen
- Småkryp (typ spindlar och myror)
- Skräckfilmer med äckliga monster
- Att bli blind så jag inte kan läsa eller fotografera (och risken är minimal)
- Att någon jag känner dör

4 ord som beskriver mig:
- Envis
- Glad
- Annorlunda
- Färgglad

3 saker jag ser fram emot:
- Athen-resa med mamma i Valborg
- Min prao på Travstall Zet
- Mitt och Alex 50-talskalas i mars

2 snygga killar:
- Michael Shanks (han som spelar Daniel Jackson i SG1)
- Pass. Jag är urdålig på sånt här. Brukar inte tycka att random personer är snygga. Tyvär. 

1 bra låt:
- Are you hurting the one you love? med Florence + the Machine

Listan kommer [härifrån]
Mathilda ♥

 


Naglar med lukt?

Hejhej!

Idag har jag vart i skolan igen, och sen målade jag naglarna igen.


Färgen ska tydligen lukta gurka och melon, men jag tycker mest att den luktar som nagellack brukar. Lite mer sött, typ som nätmelon eller honugsmelon, men jag tycker att det är onödigt att proppa i massa kemikalier och skit bara för att det ska lukta lite. Men färgen är fin ♥

Mathilda ♥

A bit of my days this week

Ska visa två bilder från min skola. Hade med kameran i torsdags, men tog mest bilder på mina kompisar xD Om man är vän med mig på facebook kommer de komma upp inom en snar framtid. C:


Hade lite kul när jag skulle plugga Etik. :D


Happy Feet xD

Jaja. Det är ganska dåliga bilder.
Mathilda ♥

a little of this and a little of that.

And some hearts.

Just 'cus I'm bored.


Some hearts.

Och kass kvalité...
Mathilda ♥

Inspiration
















(alla bilder är från weheartit)

Mathilda ♥

Indien 15

Yaayy!!
Sista bilderna från Indien! Nu ska alla bilder från USA tas om hand ;S


Julafton 2010 xD


Fiiiin ♥


Var halvt besatt av att göra hjärtan. Av allt.


Fottade vattendroppar.


Fjäril ♥ (i ny redigering)

Baah...
Blev lite sent xD
Mathilda ♥

Min egna prao-plats!

Idag har jag kollat på stället där jag ska praoa ;D Jag ska bo hos min gudfar som är bonde, och sen ska jag praoa hos en travtränare som är hans granne. :) hihi ♥
Så jag ska bo borta två veckor + vara med hästar hela dagarna = mattis ♥ that
Kanske ska jag ta med kameran, men jag kommer iaf ha med mig phånen ;D så en och annan updatering kommer tror jag. (typ när jag ska sova xD)
Btw
Kan ingen skicka sin spotify-spellista till mig? Helst inte världens längsta ;)
Om ni vill kan jag ju lägga upp mina som jag har just nu ;)

Love
Mathilda ♥

Indien 14

Sen var vi på elefantridning ♥


Eftersom det var över ett år sedan kommer jag inte igåg exakt, men den här tror jag va ganska gammal, men ändå typ liten ... :D





Det här va den som jag o Malda red på (tror jag)


Sen åkte vi disco-båten xD


Jag dårå...


Tror att jag har klippt håret mist fyra gånger sedan dess ;)

Det kommer nog mera om ett tag ♥
Mathilda ♥

Alla mina presenter

Jag tror att jag har fått med alla nu, men jag är inte helt säker... Men vi får se ;D Kommer jag på nått lägger jag till det xD


Alla presenter dårå :D


Dårå: Alla HP-filmerna på Blu-Ray, Harry Potter and the Order of the Phoenix, Into a Dark Realm. 


En ny kaktus. Jag lyckades döda dess förgångare :S Och ett kort som säger att jag kommer få en photoshop-bok så fort den kommer ut på svenska. ♥


En Beatles-tröja, 4 st skärp (bara 2 med på bild) och en vit koft-tröja.


Ett cupcake halsband och en fågelring. Från lillasyrran ♥


Ankomsten, La niña, el pozo, el gato, el cojín bailador y las siete piedritas (Flickan, brunen, katten, den dansande kudden och de sju små stenarna) Ett mål mat var till 300 svältande barn i Afrikas Horn, Photoshop elements och premiere 10 och ett biopresentkort på 200:-


En väska från Desigual och en vit stickad tjocktröja med krage. ♥

Sen fick jag även 800:- i sedlar.

Tror att det var allt. Säg till om jag har missat nått som finns på bilderna.
Mathilda ♥

The things that keep me alive, keep me alone

Har vart sådär halv-inspirerad idag, men jag drog fram kameran och fottade lite ändå ;D


Alla bilder är redigerade i mitt nya Photoshop :D ska visa mer bilder på mina presenter senare idag :D


Min frukost. ♥ Två mackor, hallon och kakao-smoothie och pillandes med data+mobil. ♥

Mathilda ♥

If love is easy, I'll break your heart


Drog fram kameran innan Alex kom över. 


Fottade lite blommor, och gjorde smoothie.


Massa söta miniblommor ♥


Nu känns det som att våran är på väg!
Ut med det dystra vinter-aktiga och in med det ljusa och glada!

Och på tal om dystert, någon som har låtar/spellistor att rekomendera?
Jag lyssnar helst inte på;
-Rihanna
-Justin Bieber
-Lady Gaga
-One Direction
-Katy Perry
-Rap av alla dess slag
-Skrik-musik
-"dunka-dunka"
-annat disco-aktigt...
Hehe, jag vet... lite skum musiksmak ;)
Ses senare, krokodil ♥
Mathilda ♥

She's just like the weather, can't hold her together

Hej (igen)

Tänkte tipsa om min bästavän Bellas blogg. ♥ Den heter Meriwether [länk] och hon är så himla underbar. Vi går i samma klass, och har liknande intressen. ♥

I hennes blogg finns massa fina grejer, och jag blir alltis så inspirerad av henne, via henne, och hennes blogg. ♥
Därför vill jag att ni ska kolla på hennes blogg!

Och här kommer ett urval av mina favoritbilder från henne:






Kram
Mathilda ♥

Ankomsten

Idag är det torsdag.
Och jag är ledig.
Och det är sjukt-mega-superduper-awesome ju! 

Då kan jag ägna mig åt lite random skit innan vi ska åka skidor+snowboard vecka 10 ;D Nästa vecka är det egentligen lov, men jag ska va i skolan ändå, och sen är skoldagarna asbra :D

Sen tänkte jag visa en av mina födelsedags-presenter, som är en helt sjukt bra bok.
Men den är lite speciell... ♥ Den har nämligen ingen text i sig. Utan bara ritade bilder, av en kille som heter Shaun Tan.
Och han är ju himlans duktig på att teckna måste man ju säga. ♥




Alla bilder är ritade i en gul-aktig ton, som om de vore vältdigt gammla. Vissa bilder är svartvita, och vissa har som vikningar på sig, så att de ser slitna ut. ♥ 


Och det som är det bästa är att man inte behöver någon text för att förstå precis vad som menas. Tror att jag har kollat igenom den ett par gånger nu... ;D ♥♥

Hoppas ni har en bra dag ♥
Mathilda

PS. Hörde att kronprinsessan och Daniel fick en dotter nu inatt. Va gulligt ♥ Undrar vad hon ska heta? DS.

Update: Såg att jag hade 10 unika besökare i tisdags... Villka var här då?

att vara femton år och en dag

Nu är jag alltså femton.
Straffmyndig och så vidare...

Men i alla fall, det här är vad jag hade på mig idag ... Innan jag gick till stallet ;D

All info står på bilden.

Mathilda

Glad alla ❤ dag

Glad alla hjästans dag kära läsare ❤
Jag är ju forever alone, men ändå har familjen lite att mumsa på ❤

Kramar
Mattis ❤


Sometimes I feel like saying "Lord, I just don't care"

Det var nått fix men att det inte gick att kommentera, men jag tror att det är så gott som fixat nu, det var bara ett par inglägg som krånglade...
Men det är fixat nu anyways... :D

Ska pilla lite mer med designen, och sen blir det lite sims3 för Mattis.. Tror jag :D
(weheartit)

Mathilda.

Your songs remind me of swimming

Maaah...
Har extremt tråkigt... Sitter på en buss och kommer sitta där i ca 3 timmar till ...

Ha en superbra lördag alla!
Kram
Mattis


Romme 05.53

Hejdär, är snart på väg till Romme med skolan ;) awesome <3

Anyways
Mathilda


Kommentarer??

Hallååå??
Var är ni människor????
typ...

Mathilda says "bye".

Imorgon, lovar

Hade tänkt att köra västa superinlägget nu, men jag tar det imorgon istället, för jag måste plugga kemi ... :(

Mathilda


Another Pale Morning Sings of Forgotten Things.



Mathilda.

White queen walks as the night grows pale

Har haft hellt fullt upp nu i veckan, och har därför inte haft tid till bloggen...
Ska rensa i min graderob nu, och fixa lite med en ny design. (Inte så avancerad som den jag har nu, det var jobbigt.)



Sen tänkte jag börja med någon sorts utmaning för mig själv, och det är att ta en låt, och fotta bilder som man associerar med textrader i. Tex: The Lions Roar - First Aid Kit (som jag tänker ta) där börjar låten "Another Pale morning sings, of forgotten things" och då ska jag fotta nått som jag tycker passar till den raden.
Nån som hänger på?

Mathilda.


RSS 2.0