inaktivitet



bildkällor: 1. [här] 2. [här]

om ni har lust att kommunicera med mig så släng iväg ett mail till [email protected] , så kan vi kanske brevväxla? om du inte redan har min adress såklart ;) 
Annars finns jag [här]

trumma trumma















































Det var så jävla awesome.
Har inte så mycket annat att berätta om, fortsätter med mer bilder när jag har tid och ork. 

så dansar vi till dansmusik igen






I torsdags var Alex hemma hos mig först, och vi åt mellis och lekte med kameran lite. 


Sen gick hon till stallet och jag mötte upp den här snyggingen. 


Vi skulle gå på svenska björnstammen inne på grönan. 




Vi åkte lite buss. 


Och tunnelbana.






Och mer buss. 






Sen väntade vi på Linneas kompis Frej, och mötte den här filuren. Han ville ta bild med oss. 














Vi väntade lite mer och jag fottade Linnea lite i motljuset. 


Sen gick vi in för att möta upp de andra vid stora scen. 


Linnea igen. 


Frej, Linnea och Sanna. 


Jag smygfottade en tjej men supercoolt hår som stog framför oss. 


Linnea igen. 




Kameran skickades runt lite, här är Moa, och jag och Becca i bakgrunden. 




Vi åt lite middag. 




Fina vänner ♥




Moa, Becca, jag och Linnea


Och så Gustav och Frej


Publikhavet. 


Någon blåste såpbubblor, men dom syns inte så bra på bilden...
 
Mer kommer senare. 

förlåt


min fina kompis Linnea, bilden är från igår innan vi var på den svenska björnstammen på gröna lund
 
Just nu är jag hemskt omotiverad. Därför tar jag en paus för att ta hand om lite saker i mitt liv. Detta är på obestämd tid/tills dess att jag har kommit på en del saker. 
Kan hända att det kommer något inlägg då och då. Men det är osäkert.
 
Men ha det så bra, och puss och kram till allihopa. 

59 frågor


[härifrån]
 
1. Hur gammal är du om fem år?  20 och ett halvt
2. Vem var den sista du träffade?  min lillasyster
3. Hur lång är du?  167 cm, men jag satsar på 170 cm. 
4. Vilken var den senaste film du sett?  Captain America
5. Vem ringde du senast?  pappa. eller så ringde han mig...
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? funkar kik? i så fall var det till Nea om hur taggade vi är inför imorrn. (den svenska björnstammen på grönan)
 
 
[härifrån]

7. Var är dagens planer?  dammsuga och sova. typ.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS!!! Ringa funkar ju om det är något AKUT typ, men helst inte...
9. Vad är det för färg på din ytterdörr?  grå.. den har typ fönster i sig också...
10. Vad är det för väder hos dig nu?  typ sol
11. Vilken ögonfärg har du?  bruna
12. När vaknade du idag?  06.30 ringde väckarklockan, men jag vet inte om jag har "vaknat" än...
13. Höger el vänsterhänt?  HÖGER!!
14. Stjärntecken? blubb, blubb, fisk
 
 [härifrån]
 
15. Vad var det senaste du åt?  yoghurt och cheerios
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?  på nått kul ställe hoppas jag.
17. Vad ser du om du tittar till höger?  min dörr till mitt rum
18. Vem fick dig att skratta senast?  en av mina lärare som knackade tillbaka på dörren, och det tycket han var en signal på att jag kunde komma in, men det fattade inte jag och det vart lite jobbigt ... men det var kul. 
19. Är du för ung för att äga vinylskivor?  nää, jag har en som jag har köpt på loppis. 
20. Har du stationär eller bärbar dator?  bärbar samsung
21. Sover du med eller utan kläder på dig?  nattlinne/sovtröja?
22. Hur många kuddar har du i sängen?  tre, en under huvudkudden, en huvudkudde och en att ha i ett hörn. 
23. Hur många landskap har du bott i?  ett.
 
 
[härifrån]

24. Har du någon gång spytt på fyllan?  har aldrig vart full...
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?  fina skor är alltid finast, men det är ju skönast att vara barfota. eller mysiga sockor. 
26. Är du social?  rätt så...
27. Vilken är din favoritglass?  choklad/mint
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?  spara, spara, spara
29. Tycker du om Kinamat?  japp!
30. Tycker du om kaffe?  NEJ
31. Vad dricker du till frukost?  inget, te, juice eller hemmagjord äppelmust
 
 
[härifrån]

32. Sover du på någon särskild sida?  vrider och vänder på mig så himla mycket när jag sover, så jag vet inte...
33. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? kanske...
34. Tycker du om att mysa?  såklart! vem gör inte det??
35. Humör just nu?  trött, ont i huvudet, seg i kroppen...
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? en tjej som heter Alexandra som jag gick på samma dagis som. det är 9 minuter mellan oss. 
37. Vill du ha barn? när jag blir större, ja. 
38. Kan du några andra språk än svenska?  engelska, lite spanska och lite samiska (och lite teckenspråk)
39. Har du någonsin åkt ambulans?  inte vad jag vet. 
 

[härifrån]
 
40. Föredrar du havet eller en pool?  det beror på...
41. Vad spenderar du helst pengar på?  kläder, även om jag inte shoppar så mycket... men även kul grejer med kompisarna 
42. Äger du dyra smycken?  tror inte det...
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?  tuggummi med sweet mint smak
45. Vem är den roligaste människan du känner?  jag vet inte... Bella eller Nea. 
46. Välj ett ärr på din kropp?  på vänstra sidan om min näsa har jag ett jättelitet från när jag åkte pulka i 6-års
47. Vad har du för ringsignal?  gitarr-riffet på iPhone
 
 
[härifrån]

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?   en del. 
49. Flirtar du mycket?  inte vad jag vet...
50. Vart togs din profilbild för din blogg?  profilbild? 
51. Kan du byta olja på bilen?  nej. har å andra sidan inte heller prövat, och vem vet, jag kanske är en naturbegåvning?
52. Har du fått fortkörningsböter?  har ju då ingen bil eller fordon som man kan få det på...
53. Vilken var den senaste bok du läste?  den senaste jag läste ut var för evigt av Maggie Stiefwater, men just nu läser jag om guldkompassen för sjuttioelfte gången
 

[härifrån]

54. Läser du dagstidningen?  ibland kulturdelen
55. Prenumererar du på någon veckotidning?  nää...
56. Dansar du i bilen?  har aldrig prövat tror jag...
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?  p3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?  ojoj... det kommer inte jag ihåg...
59. När var du i kyrkan senast? svarar som på ovanstående fråga på den här...
 
 
[härifrån]

Två olika gröna


grön tröja - monki / gröna byxor - monki
 
Såhär var man klädd i skolan idag dårå. Det blev en trist morgonbild eftersom vi hade skoljoggen på eftermiddagen, och jag såg ut ungefär som en kokt kräfta när jag hade sprungit klart... 

Måste hitta på något mer spännande idag. 

gröna byxor












tröja - monki / pololinne - monki / gröna manchesterbyxor - monki / skor - dr martens
 
nu. pluggdags. (film i svenskan: captain america)

gårdagens










linne - H&M / byxor - monki / tröja - monki / skor - dr martens (köpta på nilsons skor)

Så här såg man ut igår i skolan. Var riktigt nöjd med mina nyinköp. 

röda, fina skor




I söndags flyttade dessa två vinröda skönheter in i skohyllan hemma. 
Även jag har nu fallit för trenden att köpa dr martens (som för övrigt är supersköna). Har dock fått mastodont-skavsår av att försöka gå in dom, någon som har tips på hur man kan lösa det på bästa sätt?

Blått








tröja - H&M / kjol - indiska / väska - accesorize / ring - ? / klocka - swatch / strumpbyxor - indiska / halsband - egypten

Idag går jag klädd så här och ska in till stan med mamma.
Sen ska vi till min moster för att fira födelsedag. 

DIY: Papperstranor i fönstret










Du behöver:
kvadratiska papper
nål
tråd
tejp/häftmassa/häftstift (till upphängning)

Gör så här:
vik en massa papperstranor i olika storlekar och färger. [länk till guide
klipp av tråden i önskad längd + lite mer (knut och upphängning).
gör en knut längst ner på tråden och trä på nålen i andra ändan. 
trä på den tranan du vill ha underst på tråden genom att trä den genom hålet som är i mitten (mellan "benen") och sedan upp i spetsen av ryggen. 
gör en till knut lite högre upp på tråden (runt en dm över den undre tranan) och upprepa förra steget. 
upprepa igen tills du har fått med alla tranor du vill ha med. 
ett tips är att ha några ensamma som man kan komplettera med när man hänger upp dem. 
sedan sätter du upp tran-girlangerna i fönstret med hjälp av tejp/häftmassa/häftstift och beundrar ditt arbete. 
klart!

Stolthet och Fördom


























Skärmdumpar från Stolthet och Fördom av mig. 
 
Härom dagen såg jag om min favoritfilm: Stolthet och Fördom, som är skriven av Jane Austen och filmatiserad 2005 med Kiara Knightley som Elizabeth Bennett och Matthew Macfadyen som Mr. Darcy. 
Åh vad jag älskar den filmen, så den måste ni se!

Mys.


Störd cam-bild från alldeles nyss. 

Idag var en sådan dära reletivt trevlig dag. Lagom mycket prov i skolan och sånt där.
Första danslektionen för terminen, det kommer kännas imorrn.. 
Gjorde lite god efterrätt till familjen med det kommer i ett annat inlägg. 
Hade dessutom besöksrekord igår med hela 19 unika besökare! Superkul, men fortfarande nästan inga kommentarer... Var är ni?

Då - Nu


2009 - 2012 
Har utvecklats rejält inom fotografin på bara tre år tycker jag. 

Musik att lyssna på under hösten

 





Mina höstlåtar

Övriga bilder














Dom två sista bilderna är på Ellen och ponnyn Willmon. (det är inte Ellen min lillasyster, utan Ellen från stallet.)
Som sagt får man inte heller kopiera om man inte är med på bilden (med undantag för om det är en bild på bara hästen och det är du som rider den just då)

Sigrid och Dixter






































Sigrid och Dixter, som hyrs från Karlshem av Ellinor. Nästa: Lite blandat. 

Estelle och Kizia






















Estelle på Kizia från i tisdags. Kizia hade ett sår så hon fick rida barbacka. Nästa: Sigrid och Dixter (imorgon tror jag)


Sofia och Brille








































Sofia och Brille från i tisdags. Nästa: Estelle och Kizia. 

Sneakpeak: Sofia och Brille


Idag var jag i stallet med Sofia, för att jag skulle fotta lite när hon red. 


Fodring. 


Intag av pållen. (vitbalansproblem, jag vet)














Så söta ihop. 


Sigrid, som också skulle rida, med sin medryttarponny Dixter. Han hyrs från Karlshem, (som Jompa) och hyrs av Ellinor. 


Brille med en bra boxbild. 


Smörjning. 
Mer kommer imorrgon. 

Massor av koppar


ska jag ha när jag blir stor. 

why don't you be the artist and make me out of clay?




























Bilder från igår. De andra åt godis och jag kollade på. Tog fram stativet och fottade lite självporträtt. 


I morse kollade jag klart på Jane Eyre, och Northanger Abbey, sen lyssnade jag på den där låten ^
Den får mig att tänka på Tidsresenärens Hustru, den måste jag kolla på igen. 

Nu ska jag ta det lite mer lungt och kanske plugga lite första världskriget. 

fake blood

Jag lever. Ganska mycket på den här låten.
Har haft party här under dagen, men återkommer imorgon. 

RSS 2.0