Fyrverkerier -Nu???

Klockan är ca 17.30, och jag har redan sett en liten fyrverkerishow...
Folk är inte helt kloka...

Soo...

Recepten då... Alla är för 4 pers...

Crustader med skagenröra:

ca 1 paket crustader
skagenröra

Lättaste receptet, man tar bara skagenröran och klickar ner i crustaderna :)

Renköttsrullar:

ca 1 paket tunnbröd
ca 2 skivor renstek per tunnbröd
pepparrotskräm (vi brukar inte ha det, men det kan vara gott till)
smör

Bre tunnbröden på kortsidorna (inte ett måste, men då sitter den bättre ihop ^^)
Lägg på rensteken (och pepparrotskrämen om ni ska ha) och rulla ihop. Skär till ca 2 cm tjocka bitar :)

Oxfilén:

Nu kommer ett miniproblem... Jag har ingen aning om hur man ska göra :/

Marianneglass:

(Till ca 6pers.)

3dl vispgrädde
2ägg
½ dl socker
150g krossade marianne karameller

Vispa grädde för sig & så även ägg och socker poröst
Blanda ihop allt tillsammans med krossade marianne
Fyll i form och ställ i frys...


See ya'
-

The boy who lived

Japp... Nu tänker jag ansluta mig till HP-nördarna och bli sådär nästan-lite-för-galen-i-Harry xP

Såå, idag är det nyårsafton...
Planering för idag: Tebban, typ .. xD

Meny : (Recpt kommer :D)

Förrätt: Renköttsrullar/Crustader med skagenröra

Huvudrätt: Oxfilé med ungsrostad potatis och vitlökssmör

Dessert: Marianneglass

Just nu kommer jag inte på så mkt att skriva, men jag har en fråga till er som läser...

Vad ska ni göra idag? Och vad ska ni äta till middag?

Nörd-kramar från
-

Bildbomb: Maldas stall 30/10 -10

Nu kommer bilderna från Maldas stall. :) Jag kommer inte skriva om alla bilderna, bara så att ni vet :)

-

-

-

-

-

-

-

-
Nämen Malda då, vad håller du på med ??

-
Den här blev jag rätt nöjd med :)

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Det var allt för denna bomb, och håll utkik efter nästa :)

-

Äntligen hemma!

Puh!
Jag har verkligen saknat min säng...

27/12 -10
Planet från Doha landade 13.15 svensk tid, vilket var 17.45 indisk tid. Vi hade gått upp kl 00.00 (indisk tid) för att hinna med flyget från Trivandrum som gick 05.00 (indisk tid).

29/12 -10
Så nu är jag lite trött, men jag överlever... Igår var jag med Agnes, och vi kollade på bilder från resan, och pratade om hur vi hade haft det :)
Imorgon ska jag till Bella, och kolla på Bones :) :D

Det var allt för nu, bilderna kommer så småningom, ska fixa med nästa bildbomb, och skicka bilder till Malda :)

-

3.2.1. LYYYYYYFT!!!

Idag har jag sagt hejdå till Eleanor. Vi grät båda två och det var sorgligt.  :'(Men jag lyckades få henne att lova att hon skulle vara vikarie om den nya inte kunde komma :)

Sen åkte vi till träslöjden, och det var min SISTA GÅNG PÅ DEN I HELA MITT LIV!! :D Puh.. Skönt att slippa Per..
Och jag blev klar med min brödnagg. :)

Sen var det tennis, och jag orkade verkligen inte springa, för min tå var helt mos i skon.. Men det gick bra och Henrik (våran tränare) sa att det var den bästa gången hittills, för att det blev så mycket bra spel ...
Det var roligt, antar jag .

Såå, imorgon är det dags för flygning, så räkna inte med några mer inlägg på ett tag xD

-


PS.

VARNING!!
Bildbomb på G!

RSS 2.0