Saker som är bra med hösten

Det allra finaste med hösten är:
 
 
- Mer tedrickade och allmänt mysande
- Regn är så himla mysigt när man inte måste vara ute
- Kläderna blir gosigare och roligare att välja
 
 
- Långa promenader i härligt gosig kyla med vita andetag
- Mer läsning
 
 
- Bättre tider för film och biobesök
- Man kan baka massor av goda pajer
 
 
- Ljusslingorna i rummet blir så mycket finare i mörker
- Levande ljus lite överallt
- Frost är så himla vackert
 

Klippa tröja - DIY

Så. Hittade en relativt fin grå tröja i tvättstugan idag medan jag tvättade, och så blev jag sugen på att göra om den. Det är en gammal tröja från SEB, och jag tror att den har varit min pappas. 
Anyways, det här är vad jag gjorde: 
 

Och här är vad du behöver: En T-shirt i valfri storlek/design/typ. En linjal som är ganska lång (den behöver inte vara spikrak). Sax, penna, nålar. 


Jag började med att pröva tröjan på, och sätta en nål i ungefär den höjden jag ville ha (sätt den inte för högt upp, det är lättare att bara klippa lite mer om det behövs), och sedan mätte jag hur högt upp det var, och ritade en rak linje tvärs över tröjan i den höjden. 

Och när både fram och baksidan är ritad på, ja då är det bara att sätta saxen till tyget och klippa! 

Så att det ser ut ungefär såhär. (om man vill kan man ju klippa en avancerad kant, eller göra så att man knyter fram, men det ville jag inte ha)

Och sen tyckte jag att ärmarna var för långa, så jag klippte upp dem lite också, med ungefär 8 cm. 

Klart! Lycka till med skapandet!

RSS 2.0