vem ska annars åka buss?

Gaah!!
Hur jag än försöker funkar det verkligen INTE. Tekniken hatar mig just nu.
Bella, om du ser detta, snälla hjälp mig. Det funkar ju för dig!?




weheartit

Mathilda

ps
INGEN som vet hur man fixar en dropdown?

Hmmm

Just nu försöker jag fixa lite med utseendet på bloggen, så ursäkta mig om det ser ut som hejkomochhjälpmig ett tag ;D

Mattis

ps
nån som kan hjälpa mig med en dropdown-meny? jag kan inte fixa det själv, och det ser [ursäkta ordet] förjävligt ut när jag försöker ;O


Summer holiday

Sorry för dålig uppdatering,
Agnes sov här, och vi gick upp vid 11, sen cykla jag till Bella, och Agnes cykla hem.
För att spänna sin tandställning.
Egentligen var jordgubbsplock på planeringen, men det va så himla varmt, så vi stack till kråkudden istället.

Nu ska i få se bilderna från igår ;D
































och DET var allt för idag det ;D
Mattis

"At the end of the day, all we have is who we are"

Hejhej igen.

Ska äta lunch snart, och kanske träffa Agnes i eftermiddag. När hon har badat.



Mattis

Indien 9

Nu kommer en update på Indien bilderna ;D


Solnedgång i Fort Kochi (eller nått sånt...) vid de kinesiska fiskehåvarna :D




Lägg märke till en viss fågel.




För den kom tillbaka ...






En geeeeeeeeeeeeeeeet. Som hette Ralf. (eller inte.. vad vet jag?)


FIIIISK. Men inte den.


[Bläckfisk]


Fisk-marknad


Bara jag som har märkt att jag gillar att fotta min lillasyrra bakifrån?


Och Nillas fina halsband fick också vara med ;)


Och sista bilden fick va en get.

Mathilda

Midsommar på landet

Hejsan på er.
Har firat att det var långa dagar på landet.
Därav ingen uppdatering.

Men jag har roat mig på andra sätt (som att få myggbett, badat i 16-gradigt vatten, ätit chips så man inte hör vad som sägs och frossat (hehe) i godis)
Och jag hoppas på att ingen har dött av low update från min sida?

anonym ville veta mer om mitt rum, så jag ska se om jag kan fixa något.
När jag har städat.
Sen är det roligare för mig om jag får veta vad ni heter, det är roligare om jag vet vilka det är som läser min blogg ;)


Dagens bild får vara katten från farmor och farfar :D

Mathilda

just give me, what I know is mine

Ah.
Blev så inspirerad, och tänkte ladda upp lite bilder som är fina :D
Vill ni se nån sorts "serie" om tex. mitt rum, mina vänner eller nått sånt?




1. här   2. här   3. här   4. här  

Kände mig sådär sliskigt romantisk och bestämde mig för att bli kär i domdära bilderna .

Mathilda says goodbye

Tunak Tunak Tun

[Tunak tunak Tun
Tunak tunak Tun
Tunak tunak Tun
Da Da Da]

Sorry för dålig uppdatering, men jag har vart på teaterläger.. :D och då hade jag inte med någon data :D
Men nu är jag hemma, om än lite trött. Har typ sovit ca 4 timmar inatt, föratt vi satt ett par stycken; jag, Bella, Ivar, Rasmus (the tetris god), Dennis och Gustav, och försökte dygna... och drog massa skumma soviet russia-skämt... xD
Men nu har jag ätit lunch och kollar på tv. barnprogram, medans jag laddar inför uppvisningen imoorn ;D

Sen fick jag en fråga när jag var borta, och jag tänker besvara nu :D


Svar: JA, det får du, MEN du måste ha kvar min "ikon" och inte ändra något på bilden. Om du ska ha bilden på en hemsida kan du skicka en länk eller liknande till mig, så att jag kan kolla ;)

Kindof allt för idag tror jag ;D

Mattis

Märkte just att det ösregnar utanför...

[Foccof][Focca]

Like a bridge over troubled water

When you're weary
Feeling small
When tears are in your eyes
I will dry them all

I'm on your side
When times get rough
And friends just can't be found
Like a bridge over troubled water
I will lay me down
Like a bridge over troubled water
I will lay me down

When you're down and out
When you're on the street
When evening falls so hard
I will comfort you

I'll take your part
When darkness comes
And pain is all around
Like a bridge over troubled water
I will lay me down
Like a bridge over troubled water
I will lay me down

Sail on Silver Girl,
Sail on by
Your time has come to shine
All your dreams are on their way

See how they shine
If you need a friend
I'm sailing right behind
Like a bridge over troubled water
I will ease your mind
Like a bridge over troubled water
I will ease your mind

Mattis <3

Where it stops nobody knows

[Abra-abra-cadabra
I want to reach out and grab ya
Abra-abra-cadabra
Abracadabra]

Gäsp.
Ska se om jag hittar på nått kul idag, eller om jag bara packar.
Hoppas på det tidigare.

Annars är det bara teaterläger imorrn. är borta fram till nästa tisdag. hoppas på en lika trevlig upplevelse som förra sommaren ;D

Sorry förrästen, för dålig uppdatering...


blommor från min senaste fotorunda i måndags :D


Jag tror att dethär är en pion, men jag absolut inte säker. men den var väldigt vacker :D


här är hela blomman :D


nyponros :D


Syren ;)


prästkrage.


ignorera mitt nagellack c:


Feather

Tror att det var allt
Mattis

this message is ....

[calling all girls,
calling all boys]

Ska klippa mig, och enligt mina beräkningar har jag ca 1½ timmar kvar med min nuvarande frisyr x)


Alltså denna c:

Ville bara säga det ;)
Mattis

where's my angel?

[Break down
I can see you're upset,
So high.
But I didn't help it.
I wish I could just forget you.
Up now,
Heart beats racing.]

Har vandrat omkring inne i stan idag.
Och längtat efter sommarlov.
och glömt massa saker hemma.
och lagat kläder .

;D

så nu är min avslutningsklänning hel.
och min nya turkosa skjorta.

och alla crustinis är kvar i påsen,
men cupcaken är uppäten.
R.I.P (vila i frid i min mage)


ganska gammal bild . kanske 2-2½ år... typ.

Mattis ;D

ps
ni glömmer att kommentera!!

ps2
gröna vann mentorskampen.
iår igen! c:

you're my best friend <3

[you make me live
I've been wandering round
But I still come back to you
In rain or shine
You've stood by me girl
I'm happy, happy at home
You're my best friend.
You're the first one
When things turn out bad
You know I'll never be lonely]

Har tillbringat denna dag med Alex och Agnes <3 vi har bakat och kollat på film.
och ätit cupcakes i ett fönster.
har ni det?
trodde inte det ;)


ursäkta dålig kvalité, mobilkamera xD


minminmin c:


vill ni veta hur stora de var? sätt ihop tummarna och pekfingrarna till en stor cirkel,
ungefär så stora var de (beroende på handstorlek)


mums <3


vi satt i fönstret och åt dem ;D
med sked.


fail. typ.


Alex blev lite mätt av sin, så hon såg ut såhär efter ett tag (nähä)

Mattis

Too much love will kill you

Vad vill ni se här i bloggen?

Fixar en ny header, så stor-renovering på gång ;D Få se när den blir klar x)

Mattis

so shiny and new

[How quickly the glamor fades
I start spinning slipping out of time
Was that the wrong pill to take (Raise it up)
You made a deal, and now it seems you have to offer up
But will it ever be enough
(Raise it up, raise it up)
It's not enough
(Raise it up, raise it up)]


ihopsatt här


but I'm still an animal

[Jag byter form för att gömma mig här
men jag är fortfarande, är fortfarande ett djur
(fritt efter Animal - Miike Snow)]

Har vart på kussens utspring och student-mottagning, så det va halvdag i skolan, och jag kom hem nu...
Är bara liiite trött, och ska kolla en stund på tv, men sen ska jag sova. fortfarande skola imorgon u know.

-
Jole (Joel) tog studenten idag. Näst på tur är jag, om typ 5 år... ?

Godnatt på er x)

Kommentera mera!!!!


hold me while I'm falling down

Ska dra till stallet ... snart... om jag ite inner dö av värmeslag innan dess.
Det är HUR varmt som helst...


Fisken Elin?


Vill. Ha. Klänningen. (jag provade den hos Elin när vi va där sist )


and I crinkle my nose

[The rain is fallin on my window pane
but we are hidin in a safer place
under covers stayin dry and warm
you give me feelins that I adore]

Puh.
Nästa för idag då :D


Glömde den i föra inlägget, såå...


En blomma utanför Edenbergarnas hus.


Lillasyster


Blommor som såg ut som krossade tomater...


Men Malda då!




Ghosts?


Old industries. "Are there anyone here?" *here* *here* *here*


Höööga hus.


Den här plantan visar det härliga med livet. Att allting kan växa, överallt. Även i hårdaste asfalt.


Rakt upp i skyn.


Och uppochner.


Trådar.


Mer kommer senare...


imagination is my defense

[I'll keep walking
When skies are grey
Whatever happens was meant that way]

Hej .

Har inte vart hemma på länge, eller tja, länge nog att skriva här.
I fredags var jag på Ringsö och red isisar <3 Hade Fruma iår igen, mamma hade Aska, Ellen hade Þokki (Þ uttalas som engelskans th) och Emma hade Draumur (uttalas Dröimur) och de två andra hade Falki och Harpa.
Hade egentligen tänkt att skriva nått efter att vi kom hem efter det, men jag sköt upp det till morgonen efter, för jag va ganska trött (om man har suttit till häst en hel dag ...) , och sen han jag inte det för vi skulle till Malda, Emrick, Nilla och Pontus ;D Kuligt :P

Så nu är jag hemma igen, eller tja, jag har vart hemma nästan halva dan, men jag har haft annat för mig, så ;)

Tänkte bjude på lite bild uppdatering i det här och (kanske) kommande inlägg :D


Våra grannars hus, och droppar på bilruta.


Ellens kompis Emmi, som också skulle springa.


Himlen blev lite skum. Menmen C:


Jag <3ar te <3<3<3<3<3 Heeelt galen i det som heter "indian chai" men det är slut ;(


Mina snygga resekläder :D T-shirt - GinaTricot , Jeans-shorts - Esprit , Nitskärp - Thailand , Ring -
JC , Klocka - Swatch , Hästhalsband - Hästtidning

Mer i nästa inlägg?

out of control

[But there ain't no stopping no there's nothin'
You can do about it
There's nothin' you can do
No there's nothin' you can do about it
No there's nothin' you can, nothin' you can
Nothin' you can do about it]

Ska på fest idag :D
Utklädd till häst. xD
Hos fina Nea <3

Sen ska jag promenera med mamma,
och tvätta håret med choklad-balsam så det blir mörkare. C:


The Globe (shakespears ställe) i London ;D

Men ska läsa men svenska uppgift nu, så ses :D

RSS 2.0