Min höstlista/vinterlista


Nya höstlistan

I'm Radioactive


Just nu en utav de bästa låtarna som finns, dock är videon här ovanför lite skum...

Welcome to the new age


Idag hängde jag med min kompis Nea inne i stan (fottade dock inte så mycket, men lite bilder får ni)


Vi fikade på Espresso House, här är min chai latte (och det låter sååå snobbigt, hihi)


Och vi såg Darth Vader!!! Det var dock bara lego ;)


Och här är snyggingen igen ;)
 
Ehm... Jusste.. Jag åker iväg igen imorrn, men denna gången till *trumvirvel* LONDON! Andra gången där för mig, men det sa bli fett kul ändå.
Men jag ska se om jag kan fixa några tidsinställda till er medan jag är borta!

julafton, del 3 - hos farmor och farfar






Samma som innan - klicka på bilderna för större
 
Lista över presenterna från min farmor och farfar: 
  • The Hitchhikers Guide to the Galaxy och Personliga Kort - att göra själv
  • Tropisk Trio-te
  • Burk att ha teet i
  • Bruce Springsteen-skiva
  • Hästunderlägg att ha på skrivbordet, mina fåglar behövde bytas ut
  • Sköldpadda i småpärlor
  • 500 kr
Och det var typ allt.
Måste fixa masa tidsinställda till er, har en liten suprise till helgen ;)

julafton, del 2 - med mammas sida












Bilder tagna med det nya objektivet - klicka på dem så blir de större! 

Lista över presenterna från mina mostrar/deras respektive och mina kusiner: 
  • Tuch-vantar som är gosiga på insidan
  • Mad Men säsong ett (blu ray)
  • Två Kusmi-teer; Sweet Love och Prince Vladimir
  • Vintage-klänning (dock ska den bytas, ärmarna var lite tighta) och linne från monki
  • 500 kr på Täby Centrum presentkort
  • Silver-armband som stöder Ung Cancer
Sista delen, från igår hos min farmor och farfar kommer inom kort :D

julafton, del 1 - hemma





Lite bilder som jag fottade hemma, under julaftonsmorgonen, hemma hos oss. Jag tror att det ska gå att om man klickar på bilderna så blir de större, men jag vet inte, om inte får ni klaga ;)
 
Lista över julklappar som jag fick hemma: 
  • Japaneese Cherry Blossom parfym från the body shop. 
  • Fotoguiden fototidning med massa tips. 
  • Trisslott
  • Pyjamas och kofta röd/grå
  • Chaite från espresso house
  • Canon 50mm f/1.8 II objektiv till kameran(!) med tillhörande uv-filter
  • Fem myror är fler än fyra elefanter VHS som jag ska göra om till en annan sak ;)
  • Berättelsen om Pi, Var är Alaska?, Bitterblue och Tystnaden i Bruset. 
  • Två fotoböcker; Photos that Changed the World och 75 tips för bättre fotografier
  • LP-ram
  • Mobilväska
  • Just Dance 4 tillsammans med lillasyrran.
 
God fortsättning på er, mer bilder kommer senare ;)

tvättning


Japp... är i tvättstugan och har precis kollat på typ tre New Girl avsnitt, medans jag tar hand om familjens tvätt (och flyr från övriga uppgifter...) (och mitt hår ser grönt ut på bilden,,,,) 

Vad gör ni idag då, dan före dopparedan?

filmtittande och monopolspelande


I torsdags och sedan natten över till fredagen var jag hemma hos Bella, tillsammans med den här killen, Marcus, för att kolla på film och spela spel och annat nördigt. 

Vi började med Percy Jackson


och biscottiätande

Och sen gjorde vi lunch (köttbullar och pasta, så himla orginellt, eller hur?)


Och senare på eftermiddagen gjorde vi lite varm choklad med grädde


och spelade Mario Kart. Jag var med en omgång, men efter att jag hade lett hela vägen på rainbow road (den svåraste tycker jag) och körde av "vägen" strax innan mål på sista varvet så orkade jag inte mer... hihi.. 

Sen bestämmde vi oss för något mer... klassiskt, nämligen monopol. 


bilder på Marcus och sedan på mig av Bella


Middag, då hade även en fjärde anslutit sig, nämligen Linnéa. 



Lite mer monopolande (där är Linnéa, den blonda till höger i bild)

Och jag käkade torkade tranbär när de andra mumsade på en aladin-ask. 


"Nea, det är din tur nu, sluta Facebooka!!"

Och sen avslutade jag med att råka kracha en burk på golvet och någonstans i fnittret därefter bästämde vi oss för att göra något annat. 





Först kollade vi på Star Wars II, men sen spelade de andra lite mer Mario Kart, medans jag ritade med halvkassa glitterpennor. (det är den knasiga människan som jag har gjort)


Och några som inte ville bli fotograferade...



Vi överlevde i alla fall 21/12 -12, och det var väl okej, sen stack Nea in till stan, och vi andra spelade piano (eller mest Bella) och käkade frukost. 
 
Sen gick jag i alla fall hem, och då bakade jag lite, och sedan dess har vi väl mest slappat. 
Ska smygkolla lite på New Girl medans vi har gäster nu... hihi...

Nötklickar och Pepparnötter




Bakade nötklickar (recept här) men varierade och tog mandel i stället för hasselnötter, som jag brukar ta, och sedan använde jag kanel i hälften av degen, så de luktar lite mer äppelkaka... 
De andra heter pepparnötter och jag använde det här receptet. Dock blev de, som ni kan se lite misslyckade, men vad gör det, goda var de!
Snart kommer ett inlägg till people! ;)

Atlasbergen, Marocko - dag 2


Fina trappor på riaden vi bodde på. 




Frukost nr 1.


Handgjorda maränger, och fina blå dörrar. 

Riad Saba, där våran chaufför skulle möta oss 



Han hette Simon och skulle köra oss till Atlasbergen. 


I den här byn spelades filmen "Prince of Persia" in... 



Vi var på ett kvinno-kooperativ på väg upp, där de sålde argan-olje saker. 

Vi gick upp på takterassen...


...och kollade på utsikten, och blev fotograferade. 




Jag har sjukt mycket bilder från atlasbergen, men dom får ni se senare, om ni vill. Men i alla fall, efter promenaden åt vi på en resturang uppe i bergen som hette Chez Momo. 

Bröd och oliver. 

Potatissallad. 

Kykling-tajine (eller tangine)

Köttbullar-och-ägg-tajine (eller tagine)

Fint var det. 

Efterrätt!!


Atlasbergen var så himla vackra!


Kvällspromenad i Malah. 


Innergården på riaden. 






Middag på hotellet: bönröra osv. 

Hundbesök av lilla Mitchi. 




Lite jag. 

Och ännu mer efterrätt. 

Marrakech, Marocko - dag 1

Wiiie! Nu är jag hemma från Marocko, och tänkte visa första dagen!
 







Lite så här bodde vi, jättevackert, men bara WiFi i en del av rummet (rummen)


Fågelbesök


Tavla. Han som målade (eller hon) kan inte ha vetat mycket om hästar. 




Vi bodde precis intill en kryddmarknad i det som var de judiska kvarteren förut, och området kallas Melah som betyder salt. 




Trafiken var outhärdlig dock. Många hade hästar/åsnor/mulor, men de flesta hade moppar eller bilar. Och alla körde överallt. 




Mycket katter. 


Och häftigt/vackert/underbart. 












Lunchdags (klockan 4)










Stora togen och fågelbesök. 






Frammåt 6-tiden var det dags för lite färskpressad apelsinjuice från stora torget.




Och skymning/hemmgång. 

Imorgon visar jag lite av bilderna från Atlasbergen (förutsatt att jag hinner redigera dem).

Lite ur mitt rum








Lite bilder från mitt ommöblerade rum. 

Förlåt att jag är så himla oaktiv, men det är ju sista veckan i skolan för mig (haha, jag ska till Marocko nästa vecka!) så det är ganska mycket att hinna med + att det inte är så mycket att fotta... 
Men det ska bli ändring, speciellt när jag kommer hem med massa bilder från marakesh... 

rullator










En rullator på en busshållplats. Varför då? 

RSS 2.0