Up all night


Bildkällor: 1. 2. 3. 4. via weheartit
 
En lista som från början var till min kompis Livia när hon skulle vara uppe en hel natt ensam för att göra ett EEG test på morgonen efter.
Jag har bara dygnat en gång, på teaterlägret förra året, och man tror att det ska vara kul och inte alls jobbigt.
Det är jobbigt. 
Visst, fram till ett är det helt ok, men efter det, fram tills åtta är det det jobbigaste jag har vart med om. Särskillt vid sju typ, för då när man blinkar gör det ont i kroppen. Altså hela kroppen. 
 
  • Baka något gott, typ chokladbollar eller kakor / laga mat om man blir hungrig, för det blir man. 
 
  • Kolla på film. Inte skräckfilm, för då kommer du sitta vid tv:n och inte kunna röra dig på hela natten. Gjärna något som är roligt, typ en komedi eller något romantiskt. Eller action om du föredrar det. Själv rekomenderar jag (500) days of Summer som är jättebra. 
 
  • Pyssla, vik tranor [info här], sätt in bilder i ett album, skriv små berättelser, eller dagbok, rita, måla, testa dom där färgerna du fick i julklapp för fem år sedan men andrig har använt. 
 
  • Drick te / eller kaffe om du föredrar det. Eller varm choklad. Eller juice. Eller bara vatten. Drick i alla fall något. Varför inte blanda juicer? Gå loss i köket och pröva en ny smoothie!
 
  • Skaffa tumblr, flickr, eller något annat kul, som inte kräver så mycket underhållning än att man går in då och då. Eller kolla in rookie, där det finns DIY, musiktips, bara fina bilder och massa annat kul. 
 
  • Läs en bok som du tycker om, eller en som du inte har haft tid att läsa annars. Och läs inte i sängen, utan sätt sig i soffan, med kläderna på, så att du inte somnar. Du vill absolut inte bädda ner dig som när du är sjuk. 
 
  • Och, om du verkligen inte kommer på något annat, ta tag i lite plugg som du har att göra. Kanske nästa prov, eller en inlämmningsuppgift?
 
Hoppas att det går bra för er om ni prövar på det här någon gång!
Det är devinitivt mycket roligare att dygna tillsammans, så var gjärna flera stycken. :)

Vitt






Lite bilder från idag: Tröja - Monki / tedrickande, musiklyssnande och finskrivande i bästa boken / vacker solnedgång efter skolan 

Har lite ont i halsen, såg på film i skolan och gäspade ikapp på spanskan. Dricker te, tecknade båt på bilden och blev klar först på matten. 
Laga mat, ha teater, dricka mer te, sova.
Eventuellt inte gå i skolan imorrn. Men det får vi se. 

One moment

Well hello there!
Chillar lite hemma just nu, ska på dans för täbys nior ikväll, en kompis skulle ha vart här men hon ändrade sig tidigare idag typ...
Lite bilder: fika på gateu med några från klassen och doctor who


to die by your side, is such a heavenly way to die



Den här låten är med i en utav mina favoritfilmer, med Zooey Deschanel (som förörvigt är syster till Emily Deschanel från Bones) och Joseph Gordon-Levitt, någon som vill gissa? 
Och den raden från texten är min favorit rad från en låt någonsin
 
Skrev krönika i svenskan, någon som vill läsa? (whatever, har typ 13 läsare anyways) Men nu bara slappar jag. (är ganska nöjd över krönikan faktiskt. Max 350 ord, och jag fick till 347 st ord)

så vill jag bo


alla bilders källor finns på min weheartit inom kategorin "så vill jag bo"

Ska käka lunch på resturang idag, och annars kollar jag på Doctor Who och bara andas.
Och laddar inför matteprov imorgon... 

winter winds











Lite bilder från idag, fåglar och vackra snön. 
 
Var ute och fottade i morse, och här är några bilder. Vill ni ha mer så säg till. 
Ska ta och plugga matte... 

sommar / sport


Så här skulle jag lätt kunna se ut i sommar! Min polyvore: [här]

the doctor, amy pond and the tardis


Ser ut typ så här just nu, tänker kolla på min favorit doktor av alla: Doctor Who, köpt i London för presentpengar (20 pund för hela serie 1 med Matt Smith och Amy Pond)

Mina favoritbilder från London

















Favoriter från London: London Eye med Big Ben, spegelvägg/gammalt och nytt, starbucks #1, vackra hus, M&M store, nyårsfyrverkerier, björkskog utanför Tate, utsikt från Tate, klassisk London Eye bild, vego-middag på tibits, fish & chips på the only running footman, englandflagga på Borough market, Apple market i Covent Garden och starbucks #2

Mathilda : numera astmatiker (typ)

Har haft jättebra sista dagar innan lovet, och även en bra första skoldag (idag). 

Söndag och måndag var Nea här och vi pratade böcker, spelade Just Dance 4 (har jag sagt att det är grymt kul?) och kollade på Mad Men (som jag fick i julklapp). 

Sen i måndags åkte vi till doktorn för att jag har typ haft det svårare med andningen när jag är hos kompisar med katter, och vi gjorde ett astmatest, och jag fick två stycket olika mediciner som jag ska prova ett tag och se om det blir bättre, och jag har märkt lite skillnad faktiskt... 
 
Men jag orkar inte fixa mer här nu, ska spela lite sims en stund tror jag. 

London Calling

Från London här i veckan. 

Jag vet inte riktigt om jag orkar sitta och fixa med bilderna från London just nu, och kanske inte senare heller, men om ni vill se bilderna får ni säga till så kanske jag kan fixa det i veckan eller något... 
Det var i alla fall grymt i London, vi gick på afternoon tea, shoppade på Oxford street, gick på Starbucks, en Harry Potter-tur i London och massa annat, men är det något ni vill se, så säg till, så ska jag nog gräva fram lite bilder. 

RSS 2.0