Dagens





Blus - Monki , Kjol - Monki , Strumpor - H&M (?)

Det var dagens, ska plugga lite mer, och sen blir det BIO! Och sen blir det sova hos Nea, och sen ännu mer plugg, och sen Edenbergs i helgen... 

washi



Washi/paper tape - Panduro Hobby, 29:-

Två små katter
































Min mammas farbror Björns katter, Pelle och Maja från i sommras. Då var dom nya hos honom, och jättesöta. 

Det vart ingen träning igår, men kanske idag, och även tebban ska det bli! Jag ska hämta ut biobiljetter, för jag och några till ska gå på den nya Bond-filmen på Onsdag. 

Lite kortare lugg

Lite såhär ser jag ut just nu. Klippte luggen igår också, så nu är det ganska kort...
 
Men idagblir det plugg, och kanske lite träning senare på eftermiddagen, om inte mamma är helt upptagen med att koka saft och sylt..
 

Lifesaving

Tricksters Choice, Kalender och anteckningsbok, läppbalsam, hemnycklar, mobilen. 

en praovecka som snart är slut


Så. Under den här veckar har jag vart på prao. Det har vart på Castanea Vandrarhem, som min mamma och min moster äger tillsammans. Under min vecka där har jag bland annat hunnit med att: 


Läsa Stolthet och Fördom på tåget in. 


Gått förbi tyska kyrkan varje morgon. 



Fottat trapphus. 


Druckit massa te och ätit mellismackor. 


Gått Tyska Brinken ner till tunnelbanan varje eftermiddag/kväll. 


Kluddat med olika sorters bläckpennor i mellan bokningarna och köksstädandet. 



Och ätit massa goda luncher (och mindre goda) med min mamma, moster och kusin. Detta var broccolisoppa på Mäster Olofsgården, som tyvär var vääääldigt salt. Men brödet var gott, och man fick te till maten. 

Men nu kommer det inte så mycket mer.
Men jag har ju en dag till på praon, och är ni snälla kanske det kommer special-bilder...

galax-naglar






I tisdags när jag började vid ett återupptäckte jag mitt "gammla" Nintendo DS, och målade mina naglar till lite galaxinspirerade. Fint tycker jag. 




Och sen gjorde jag mannagrynsgröt till lunch som jag åt med lite nötter och ett knäckebröd.  

Ett till inlägg kan jag lova. 

levande ljus och födelsedagsfirande.


Förlåt för inaktivitet. Det har vart onödigt, antar jag men, tiden har inte räckt till alls. I alla fall, i helgen var vi på landet och hade arbetshelg, men vi hann också med att fira min yngsta kusin Joels 21årsdag, med god middag och massa annat trevligt. 




Det var massa levande ljus. 


Dagen efter såg det lite ut så här i stället. 






Och lite fika innan alla skulle åka hem igen. 
Och mer inlägg är på G!

Everything I had to know

Vad som inspiererat mig på den senaste tiden, via min pinterest; pasteller, tunna strumpbyxor, kjolar, svartvita bilder, Clemence Poesy, klänningar, papperstranor och oreange. 

svan

Svan från typ 2010 i ny redigering. 

När man har tråkigt

Stickad tröja - hattbild nr 1

Hattbilder 2 och 3


Uttråkad ute på landet härom helgen. 

Stackars Mathilda, som bara måste plugga. (Även nu uttråkad)
 
Japp... Så här går det när man lämnar Mathilda ensam med datorn när hon borde plugga.
Nej, men seriöst, måste dra och plugga rymddiagonaler och sådant sär spännande nu, vi hörs!

en kopp te, gnisslande dörrar och rosa löv




Vi var ju på landet över helgen, och här är två bilder från där jag sov. Dörren gnisslar, och en rullgardin går inte att rulla ner helt, men annars är det rätt mysigt. 



En hel massa saker finns det också, speglar och annat krafs. 


Läste lite bok. 


Gick på promenad med familjen också. 







Vi har jättesöta hjärt-formade löv också. 


Vi häsade på min mammas farbror Björn, men han var inte hemma. 


Ölandstokar. 


Provade lite vintage-effekter i Photoshop också. 






Vid stugan är det väldigt mycket höst. 




Men finast är det inne i stugan. 


Vi hämtade lite tidning också. 


Lerpöl :3


Och lite blåbärsris på väg hem. 






Och sen belönade jag mig själv med en kopp skogsbärste. 

Och det var alla bilder.
Frågor på något? maila: [email protected]

lite instagram


1, 2, 4. Lite mellis 3. Felicia och födelsedagsbarnet Bella


1. Stallhäng 2, 3. Ännu mer mellis 4. Dr Martens och prickig kjol


1. Svarta platåskor och rosa kjol, och lite höst. 2. Onsdagsmellis 3. Tidig middag innan tetern. 4. Knasiga stallkatten Mjau. 


1. Grönalundbild från bloggen 2, 3, 4. Sjuklingluncher och sjuklingsjälvporträtt. 

Telefonen var död över helgen på grund av väldigt lite tänkade från min sida, men nu är jag relativt igång igen. Men som sagt, jag är sjuk, så ska jag återvända till soffan och kolla lite på Mad Men och sen ska jag väl fixa lite med bilder från landet i helgen. 
Vill ni kolla på bilderna större är det bara att klicka på dom ;)

allting kommer bli bra tillslut

Efter konserten: Här är Sanna och Frej. 
Lite Grönan. 

Fina Linnea. 

Vi diskuterade hurvida Nisse var lik en i Björnstammen. 

Stockholm om natten

Fina Rebecca. 

Sociala Ellen och Nisse. 

Dom som ville åkte lite berg-och-dalbana, 

Fina Linnea igen . 

Veckert ♥

Linnea och Nisse. 

Och visst är dom inte lite lika? Även om det bara är på den bilden. 

Sen såg vi lite Limousiner utanför också...

Nattliga grönan lyser. 

Fina vänner. 


Och lite galna också ♥

Och det var allt från den gången. Uppdaterar min telefon just nu, och är ute på landet. Kanske återkommer ...

RSS 2.0