tre filmer

På landet såg vi två filmer, och på söndagen, hemma såg vi ytterligare en, och jag tänkte berätta lite om alla dem, för jag tyckte att de var så himla bra. 
 






Den filmen vi såg i fredags heter 3:10 to Yuma, och den var en western-film, som var annorlunda.
Filmen handlar om en man, som är så pass fattig att han går med på att transportera en fånge till tåget som går 3:10 till Yuma, där fången ska bli dömd. Men fångens gäng är dem tätt i hälarna, och gruppen har svårt att hålla ihop under den långa resan. Och när sedan mannens son dyker upp blir det inte som alla tänkt sig. 
 
Den var rolig, och man satt hela tiden och undrade över hur det skulle sluta, och skådisarna var så underbara i sina roller, de passade så himla bra!
Med bland annat: Christian Bale, Logan Lerman, Russel Crowe. 
 







Den andra filmen, som vi såg på lördagen heter We'll Take Manhattan, och den är så otroligt fantastisk. 
Året är 1962, och den nyupptäkta modellen Jean Shrimpton följer med fotografen David Bailey till New York för att fotograferas för brittiska Vouge. Men David är alltför ung, enligt moderedaktören som följt med för att bevaka de två. De bråkar, och vilka bilder ska få vara med i Vouge till slut?
Den här filmen fick mig att vilja hoppa in i den direkt, med alla snygga kläder och intressanta människor. De har återskapat alla bilder på Jean, så att filmen ska likna verkligheten så mycket det går. 
Med bland annat: Karen Gillan, Aneurin Barnard, Sacha Bailey. 
 







På söndagen såg vi Köpmannen i Venedig, en filmatisering av Shakespeares klassiska pjäs (som jag för övrig läst)
Den här filmen är så himla vacker, och har typ allt man kan tänka sig. Alla bilder jag hittat från den här filmer ser dessutom ut som tavlor... Men mer tänker jag inte säga, bilderna talar för sig. 
Med bland annat: Jeremy Irons, Al Pachino, Joseph Fiennes, Lynn Collins. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0