min tv-seriesommar

Jag kollar en hel del på serier, och jag tänkte visa lite vad det är för serier som jag kollar på, och som jag kommer kolla på i sommar. 
 
Doctor Who
 
Gillar du serier med lite science fiction, bra specialeffekter och genomtänkt handling, då är Doctor Who serien för dig. Den gjorde en nystart 2005, och har sedan dess haft tre Doctors, som just nu är Matt Smith. Han har alltid en förleslagare som han visar runt om i alla delar av universum med hjälp av sin T.A.R.D.I.S (Time And Relative Dimension In Space), och man kan även förflytta sig fram och till baka i tiden med hjälp av den, från universums födelse till dess död. Hans föleslagerska heter just nu Clara, och tillsammans har de räddat universum i en hel säsong. 
Det här är min favoritserie, den är verkligen bäst, så börja kolla på första avsnittet, det heter Rose, och är från 2005. (Det finns så vitt jag vet på Netflix, för er som har det)
Just nu är det mitt emellan två säsonger, och eftersom jag är ikapp och har kollat på alla avsnitt i den nya serien, så har jag (tyvär) sommarlov från Doctor Who. 
Supernatural
 
Den här serien handlar om Dean och Sam, två bröder som har blivit uppfostrade av sin pappa. Efter att deras mamma dödades av en demon har han nämligen rest USA runt och dödat olika demoner, vampyrer, varulvar och andra väsen. Alla historier, om allt du hört är sanna. Allt från Bloody Mary till vampyrer, från wendigos till spökskepp, allt är sant. 
En dag vill Sam inte vara med något mer. Han vill ha ett ordentligt liv, och har gett sig av till law-school och skaffat flickvän. Men så kommer Dean inrusade, mitt i natten, och berättar att deras pappa har försvunnit på en jaktresa. Och de måste hitta honom. De ger sig av och inget blir som förut. 
Jag har bara sett tre säsonger av den här serien, (det finns åtta) men jag tycker att den är jättebra, och jag rekomenderar den verkligen till alla som vill se en riktigt spännande, men även jätteläskig serie. Så min sommar kommer i första hand gå ut på att komma ikapp fem säsonger, så att jag kan kolla på säsong nio i höst. 
 
Mad Men
 
Gillar du sextiotal? Eller fina klänningar och rappa konversationer? Mad Med är en serie som alltid funkar, man kan alltid gilla den, oavsett vad man tycker bäst om. 
Mad Men handlar i huvudsak om Donald Draper, som jobbar för en reklambyrå under 1960-talet. Men den handlar också om hans fru Betty, hans medarebetare och om chefen. Donald Draper är inte kanske ideal-mannen, med älskarinna i stan och flörtande med de kvinnor han möter genom jobbet, men ändå tycker jag så himlahimlahimla mycket om den här serien. 
Jag har tvär endast sett säsong ett av sex, men jag kommer definitivt att försöka se den mer under sommaren!
 
Sherlock
 
För att vara ärlig vet jag inte så mycket om den här serien. Förutom att folk fangirlar över den på tumblr, så vet jag i princip bara att den är (typ) baserad på Sherlock Holmes. 
Men jag tänker ge den en chans i sommar, eftersom det bara finns tio avsnitt (uppdelat på tre säsonger), så om jag har tid ska jag definitivt kolla, i alla fall några avsnitt. 
 
 Downtown Abbey
 
Den här serien vet jag inte heller så mycket om. Jag har bara sett ett par ensataka avsnitt, typ ur mitten, men jag vet att den är super-populär, och väldigt bra. 
Så har jag tid tänker jag ge den en chans, vem kan säga nej till tidigt 1900-tal och Maggie Smith?
 
Så det är vad jag kommer göra hela sommaren. Sen är det ingen ide att fråga vad ni kollar på för det är ju ändå ingen som kommenterar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0