10 till 1

 
10 saker du vill göra innan du dör:
Tågluffa
Ha rest till alla världsdelar
Få barn
Skicka iväg flaskpost
Träffa John Green
Lära mig ett instrument
Bo (ett tag i alla fall) i ett annat land
Åka på en roadtrip
Ha en fin gammal lägenhet typ i Gamla Stan
Ta dykarcertifikat
 
 
9 saker om dig själv:
Har ett extremt kontrollbehov när det gäller tid - om jag ska med ett tåg som går fem över tre måste jag gå hemmifrån typ tjugo i tre, och jag bor bara 6-7 minuter från tåget. Och jag vill alltid komma i tid. 
Jag både älskar och hatar att vara ensam. 
Jag har bara två "riktiga" kusiner, och några få halvkusiner.
Jag lyssnar på musik nästan hela tiden, jag tycker inte om när det är tyst, det stressar mig. 
Den senaste halvåret har jag rensat i min bokhylla 3-4 gånger för att få mer plats till nya böcker. 
Jag tuggar tuggummi om jag har tråkigt eller inte har nått att göra.
Jag sparar på gamla bio- och konsertbiljetter. 
Jag älskar att skriva ner saker, typ i listor i mina anteckningsböcker. (Också kontroll-freaket i mig)
Jag har fortfarande gosedjur från när jag var liten i min säng. 
 
 
8 sätt att vinna ditt hjärta på:
Bra humor - eller typ liknande min i alla fall
Dela musik med mig, typ göra spotify-listor med bra musik
Vara driven och gjärna konstnärlig
Visa intresse för mig, typ min familj och mitt liv. 
Kramar!
Typ kunna få mig att skratta även när jag inte vill
Stå ut med mina små kontroll-behov
Prata om intressanta saker
 
 
7 saker du ofta grubblar på:
Vem är jag?
Livet
Framtiden
Kreativitet
Vad ska jag hitta på idag?/Planerar dagen
Kärleken
Rättigheter
 
 
6 kändisar du tycker är snygga:
Leonardo DiCaprio
Ben Barnes
Logan Lerman
Carey Mulligan
Billie Piper
Keira Knightley
 
 
5 saker du aldrig skulle vilja göra:
Vara med i Fear Factor
Döda någon
Bada i blod
Skada någon allvarligt med flit
Råna
 
 
4 saker du köpt den senaste månaden:
Tuggummi
Jeansjacka
Biobiljetter
Glass
 
 
3 sätt att få dig att le/skratta:
Säga roliga saker
Kittlas
Överraska med roliga saker
 
 
2 gamla favoritlåtar:
Queen – '39
Florence + The Machine – Rabbit Heart (Raise It Up)
 
 
1 sak folk inte visste om dig:
Jag är typ alltid oroad för att folk inte ska gilla mig
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0