Boktjuven

I söndags läste jag ut Boktjuven (detta är tidsinställt, jag är på lägerskola).
Den är jättebra, och himla fin ♥




Baksidan


Det finns som små böcker innuti boken, som en karaktär, juden Max gör åt Liesel.






Sorry för dålig kvalité, det såg bättre ut i kameran och jag är för lat för att fotta igen ;)













Detta är små utdrag ut boken, som på uppåt 600 sidor lyckas fånga och trollbinda mig, även om det har tagit ett tag att ta sig igenom den, för detta är ingen sträck-läsnings bok, utan en som hälst blir läst ett kapitel om dagen, så att man har tid att tänka. Eftersom detta är i princip verkligt, då det utspelar sig i Tyskland under andra världskriget.

Men den är fin.
Och att rekomendera, även om man inte gillar tjocka böcker. (582 sidor pocketbok är inget att leka med)

Mathilda ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har också läst den boken, så himla fin och bra skrivet! De sista sidorna grät jag haha

2012-06-03 @ 16:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0