Arbetshelg på landet ^^

Sorry att jag inte har skrivit på ett tag, men jag har varit lite upptagen, och som titeln säger, så har vi haft arbetshelg på landet, och eftersom det inte finns något internet på landet så..

Men iaf, i fredags hade jag och Agnes tennis, och sötisen Alex följde med eftersom hon skulle sova över hos Agnes. Jag vart ganska nöjd, och lyckades vara drottning längst (hehe ;D).
Sen hämtade vi Ellen på skoldiscot, och åkte ut till landet.. Det gick bra, och eftersom vi var ute förra helgen var sängarna bäddade, så det var bara att krypa ner i sängen när man kom fran :)
Jag vaknade väldigt tidigt på lördagsmorgonen (07:10 för att vara exakt), men lyckades somna om :)
Sen låg jag och läste ganska länge. (Mest för att slippa gör massa saker, men..) När jag inte orkade längre drog jag mig upp och åt frukost. Flingor och mjölk. En macka.
Efter det gick alla ut, och jag klädde på mig flera lager för att hålla mig varm.
Sen började vi jobba, och jag fick uppdraget att räfsa efter att Emma slagit ängen. Sen kom Vendela och Cissi och hjälpte mig, oh jag behövde igentligen bara köra skottkärran fram och tillbaka mellan dem och högen av kompost. Sen skulle vi hjälpa Anders att fälla ett träd som riskerade att hamna på stugan. Men våran uppgift var att se till att det inte gjorde det :)
Det gick bra, och alla hjälptes åt :) Dock kom trädet på stigen till stugan, så man fick ta en omväg dit :)
Sen skulle de fälla ett träd till, och då sprang jag till stora huset och hämtade kameran, i hopp om att få ett par bra porträtt, och det fick jag :)

-
Min mammas farbror, Björn, bakifrån.
Mer bilder kommer kanske :)

Sen fällde vi det andra trädet, och sen gick mamma, pappa och Ellen för att börja med lunchen. Grillad korv.
Så kom Ellen och hämtade oss, och alla anslöt sig snart till grillens inbjudande värme. Man fick välja lite, men jag åt bara hotdogs och stockholmare (en sorts korv). Prövde något nytt som kallas "gurkmajonäs", och det rekomenderas starkt.

Jaja, sen va jag eldvakt, och satt och grillade mig själv..

-
Jättefin bild från innan jag åt.

Iaf, bilden får mig att tänka på Mockingjay, och då tar jag upp ett boktips, Frost, heter den, av Maggie Stiefwater. Jättebra! 4,5/5 i betyg.

Idag åkte vi hem, och jag har redigerat lite bilder. Ganska kul..
Till middag fick vi: Kyckling pizza, som var lite konstig, men jag är van, så det gör inget :)

Haj på er :)
                                                    -

Kommentarer
Postat av: Linnea

Roligt =D Sissta bilden var jätte fin <3

2010-10-24 @ 13:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0