Fyrverkerier -Nu???

Klockan är ca 17.30, och jag har redan sett en liten fyrverkerishow...
Folk är inte helt kloka...

Soo...

Recepten då... Alla är för 4 pers...

Crustader med skagenröra:

ca 1 paket crustader
skagenröra

Lättaste receptet, man tar bara skagenröran och klickar ner i crustaderna :)

Renköttsrullar:

ca 1 paket tunnbröd
ca 2 skivor renstek per tunnbröd
pepparrotskräm (vi brukar inte ha det, men det kan vara gott till)
smör

Bre tunnbröden på kortsidorna (inte ett måste, men då sitter den bättre ihop ^^)
Lägg på rensteken (och pepparrotskrämen om ni ska ha) och rulla ihop. Skär till ca 2 cm tjocka bitar :)

Oxfilén:

Nu kommer ett miniproblem... Jag har ingen aning om hur man ska göra :/

Marianneglass:

(Till ca 6pers.)

3dl vispgrädde
2ägg
½ dl socker
150g krossade marianne karameller

Vispa grädde för sig & så även ägg och socker poröst
Blanda ihop allt tillsammans med krossade marianne
Fyll i form och ställ i frys...


See ya'
-

Kommentarer
Postat av: esse,

På tal om ingenting; får jag ladda upp bilder på er, typ dig o Ellen, på min blogg och facebook? :)



Gott Nytt år by the way !! :D

2011-01-01 @ 18:45:08
URL: http://esmeraldaedenberg.blogg.se/
Postat av: esse,

Asså, bilder från Indien! ^^

2011-01-01 @ 18:55:37
URL: http://esmeraldaedenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0