New york, första hela dagen


Nya world trade center, och månen

Central park (akta er för änglarna - don't blink!)


Och en fin panoramabild från Times Square

Idag har vi varit på en 6 h vandring genom NYC, och den var så himla bra (alltså en guidad tur). Vi gick genom SOHO, Little Italy, Chinatown, runt nya WTC, Greenwich Village, Central Park och såklart Times Square. 
Orkar inte skriva så mycket mer nu, men det är jättefint här, och ganska så bra väder ändå (vilket kanske syns på bilderna)
Imorgon ska vi på Gospel och hänga lite i Harlem. 
20.52, NYC


Äntligen framme!







En hel drös med mobilbilder från flygresan - moln och suduku, och mycket filmtittande (jane eyre, now you see me, mulan)

Är framme i "våran" lägenhet nu. Den är lite sunkig, men vad gör det? Den ligger en gata ifrån broadway, så det är nära till allt! 
Klockan är bara 18.50 här, så vi ska ut o äta lite om en stund.

Starbucks


Chocolate Frappe från idag

Kommer att försöka uppdatera med bilder o sånt från resan när jag har internet, för nu, mina vänner, åker jag!! 
Ha det skönt hemma i Sverige!

uppdatering; jag lever!

weheartit
 
Så vi kommer till det här hela tiden... 
Ska uppdatera er lite på mitt liv kanske...
 
I alla fall, har haft första matteproven (ja, två!), pluggar geografi på engelska, var på medelhavsmuseet idag med historian, pluggar mycket teater, var på protuscafé i söndags, skaffade en kånken i förra veckan, var ute på landet (arbetshelg), och glädjer mig åt att vi kommer vara inne med idrotten framöver. 
 
weheartit
 
I framtiden: ska på bio med Alice och kanske Vilma i helgen (Frances Ha), åker till New York om typ en vecka, får tillbaka spanskaprov på onsdag och har geografiprov på tisdag. 
 
weheartit
 
Lite så ser mitt liv ut. Mycketmycketmycket plugg, lite springturer osv. Försöker uppdatera här när jag kan också... Får väl ta mig i kragen och fixa några tidsinställda till New York-resan eller något sådant... 
 
Ha det bra, nu ska jag städa massa.
Och om ni vill se många bilder som inspirerar mig, eller vill följa mig i mitt vardagliga liv; tumblr - m-athilda, instagram - msjobergs, pinterest - mathildaps, weheartit - bigdreamsofasmallgirl

Andra kvarter

Ni måste bara lyssna på den här låten för den är så himla bra! Vilma, en av tjejerna går i min klass, också... (Klicka på bilden)
 

Tiden är knapp

Fyra instagram-bilder - fult hus men fina löv (KTHs arkitektur-skola) som jag passerar varje dag på väg till skolan, field trip i Hagaparken på geografin, mys-brunch med klassen och teckande från förra veckan. 
 
Har fullt upp och hinner nätt och jämt med allt jag vill, så det är därför det har legat lite lågt här på bloggen... 
Önskar att jag kunde förlänga dygnets timmar så att jag skulle kunna
 
- sova mer
- plugga mer
- läsa mer
- rita mer
- blogga mer
 
osv, osv...
 
Så, så ligger det till för mig.
Kan ni som läser (och har egna bloggar) kommentera typ vad eran blogg heter? 

RSS 2.0