cloud atlas och några av de bästa personerna

Så. Igår var vi några som bestämde oss för att gå på bio idag, nämligen Cloud Atlas (den är så himla bra!), och här är lite bilder från innan filmen. 



Dagens gäng var: Erik (här på bild), Bella, Casimir, Nea, jag och 

Samuel. 

Vi käkade bagels på the bagel street, här är min - pesto chicken (väldigt god)

Och Casimir. 

Sedan mötte vi upp Nea som kom senare in till stan. 

Erik och Samuel i bakgrunden. 

Hela gänget: Samuel, Casimir, Erik, Bella och Nea

Vi köpte varm choklad

eller frappochino.

Hängde i solen och planerade vad vi skulle göra innan bion började. 

Vi bestämde oss för att promenera en bit i solskenet. 

Och här på Gamla Brogatan. Sen gick vi till bion för att se filmen. 

Och Cloud Atlas var verkligen grymt bra. Den måste ni se, trots sina nästan tre timmar på bioduken, den är helt klart värd det. 

lilacism


lilacism - essie, 129 kr på Åhléns

Finaste klänningen


Idag har jag haft den här fina klänningen på mig. Den fick jag igår av min kusin och hennes pojkvän...

... och den är öppen i ryggen 


Och har en fin krage. Till den hade jag mina senapsgula strumpbyxor som jag fick igår också. 

klänning - H&M , strumpbyxor - H&M , halsband - present från en kompis 

rooibos blåbärslunden och en blå kopp





Drack rabarber och grädde-te i skolan, hängde med de bästa på rasten och drack blåbärste när jag kom hem. I finaste muggen som jag fick av Andrea. Teet är ifrån Bella och Nea. 

Har haft present-kläning på mig idag, köpte ett supersnyggt nagellack också, men det får ni se om en stund. 

16 år gammal


Bild på mig och gosiga Nea från idag, bilden är tagen av ingen mindre än Bella . Tack för att ni gjorde den här dagen så himla bra ♥
Idag fick kameran följa med till skolan, för det är ju trots allt min födelsedag idag. Den skickades runt lite granna, men mest blev det nog Bella och jag som fottade :)
Jag fick sång vid lunchen av hela klassen (och en hel del lärare) och en liten födelsedagsbakelse av mina fina vänner Nea och Becca, och massa gratulationer från hela skolan. Så tack än en gång!
 
Imorgon kommer det vara tomt här, men på fredag kanske jag visar upp lite presenter o sånt ;)

19 februari

Imorgon fyller jag år. 
16 år.
Folk säger att man blir äldre. 
Men jag känner mig bara yngre och yngre varje dag. 
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
Nej, men seriöst boyz and girlz, jag fyller seriöst 16 år imorgon... 
Och jag börjar gymnasiet om ett halvår. 
Och jag känner mig inte ett dygg "vuxnare" än när jag gick i trean. 
Känner alla så?

roskjol






Kjol: Urban Outfitters (London) , tröja: New Yorker (Katrineholm) , strumpbyxor: KappAhl

Gjorde nästan lika dana flätor som i det här inlägget, men den här gången gjorde jag de utbakade (man flätar tvärtom man brukar fläta inbakat) och satte ihop dem bak i nacken.
Känner mig fin i min roskjol och ska läsa lite Shakespeare (en midsommarnattsdröm) snart. Och kanske kolla på lite mer Doctor Who. 

Videobloggar

Inte från mig, dock, men han som har skrivit var är alska? , John Green och hans bror Hank gör asroliga videobloggar, som den här: 
 


Så om ni får tid över, kolla på de här asroliga brödernas videobloggar till varandra! (de heter vlogbrothers på YouTube)
 

Skolprojekt

Just nu är den inte tillfixad, men det skulle var agrymt kul om ni ville kika in på min andra blogg, (smakardetgott.blogg.se) som är mitt slutprojekt i bilf nu i nian. Jag undersöker om skolmaten verkligen är så dålig som den verkar, eller om vi bara klagar för att vi kan?
 
Så det skulle vara såå himla kul om ni ville kommentera o sånt där (eller här) ;)

Viktig fråga?

Hej! Jag har en bilduppgift i skolan just nu som går ut på att man får göra vad man vill - bara man tar upp en viktig fråga med saken, så jag undrar, är det någon som har förslag?
Ha det bäst!!


nationellt prov


bild via weheartit
 
Idag slutade jag typ vid halv elva, för att vi hade nationellt prov del C i svenska. 
Så när jag kom hem satte jag igång en tvättmaskin inför Romme imorrn, och drack en kopp te och kollade på tv.
Har dans idag också, och ska plugga lite, men annars har jag inte så mycket att göra...

Flätor


Gjorde precis sådana här flätor...

... för att se ut som Billie Piper som Rose i avsnittet "Love & Monsters" i Doctor Who. 
 

Det är jätte-enkelt, man gör två inbakade flätor som börjar i pannan, men lämna lite hår vid tinningarna, precis i hårfästet. 
Fläta hela vägen till håret slutar, och sätt ihop med en tofs en bit upp. 
Sen tar man en locktång och gör en lock av det håret som man lämnar. 
 
Blir mest likt om man har ganska kort hår (och inte lugg...)
(och förlåt för att bilden på mig blev så konstig, men min dator har inte så jättebra kamera...)

you only know you love her when you let her go



Finaste låten. 
Jag är seriös. Och den passar bäst med Doctor Who, med Rose och the Doctor. 
Så lyssna på den!

RSS 2.0