You're no better or no worse than the others

[We are all the same]

Sorry för låg utpatering, har haft annat för mig (brukar i vardagligt tal kallas: liv) , för igår hängde Alex och Agnes med till stallet för att kolla, eftersom de tänker börja rida där ju ♥ Då måste man ju kolla om det är ett trevligt ställe?

Imorse när jag skulle klä på mig såg jag två ekorrar utanför mitt fönster :D Så gulliga och jagade varandra upp och ner för stammen på tallen ♥

Aja. Hade oplanerad innegymnastik (fotboll utan skor :P) eftersom vädret inte tillät. Superregnar just nu åxå.
Sen verkar idag vara den dag min kommun klipper alla gräsmattor och målar om övergångsställen. Jättebra om man har bråttom (eller inte)

Ska till tebban sen med mamma, men nu har jag så ******* ont i min fot. har ingen aning om varför.

Längtar

Bye
Mathilda

Long, Long Time Ago

Ska dra till stallet snart :D Hoppas på typ Quincy ;) Men alla funkar iofs xD
Ska redigera bilderna från landet (och lite innan) snart ;D
Och sen har jag ju gjort en nu header :P
(Bild från förra hösten. Tror jag)
Mathilda

Sorry, Singö ;)

Har vart på Landet i helgen :P Har därför inte updaterat ;D Hihi
Bilden vet jag inte om jag har haft tidigare, men den är iaf från i somras C:

Mathilda ♥

Klick

Klick ;)
Drar till el tv nu xD
Mathilda

♥ I Like ♥

My pet crocodile ♥ He is not "real" for you maybe, bur for me ♥

Mathilda

Hehe ;D

Seriöst kommentera vad ni får, så skriver jag vad jag fick ;D <3
Mathilda

Atumn Wants

Allt är från Youtopia
Mathilda ♥

I KILL SNOW!

från hungerspelen ;) <3
Ska . Ja, vad ska jag göra? Inget?
Har ätit fattiga riddare till mellis :D
Recept:

till två riddare

vispa 1 ägg, 3 msk mjölk och 1 krm salt i en ganska plan skål, och doppa 2 toastbröd i smeten. Klicka lite smör i ett våffeljärn och grädda i ca 2 minuter. Gör samma sak med det andra brödet, och servera med bär och ringla lite honing över :P
Mums !
Ska se hur den nya headern ser ut. Vad tycker ni?
Mathilda

I break horses

Eller inte... Men hittade nån som hette så.. ;D Ganska mysko, men ok låtar :)
Lyssnar på Kerli just nu, och vill beställa hem massa saker från nätet xD Ska självklart betala själv isf ;D Tror inte jag är så pank ;P
Bild på kerli till singeln Army of Love (Länk till hennes hemsida) - Kerli till en photoshoot

Men, iaf, Kerli är SJUKT bra! :D Så testa ?? ♥

Typ allt? Vad vill ni veta om mig, och vad vill ni se i bloggen?
Mathilda

Clamour for Glamour

Hej alla :D
ska ner till stallet idag, för sötisen kommer tillbaka från Karlshem idag :D Tror jag iaf :P
Fixade gott mellis idag med ;)
typ såhär:
(google bild)

Klicka ner 1 msk äppelmos i ett glas, och lägg på lite müsli (gjärna knaprig), och sedan lite yoghurt, och sen gör du det igan och toppar med lite müsli ;D
Hehe !
Mathilda

eller bli en fyra ton's martyr

Jupp... Första dan i åttan idag då. Inge vidare kul, när vi fick reda på att vi vare måndag morgon skulle infinna oss på en annan skola, kl 08.10. - konpensation? nää, alla andra börja ju SÅKLART kl 09.00 ... :S Blä!! :P
Jaja, jag försökte se det positiva, och gjorde mellis :D
Recept:

Till 2 dubbelmackor (fyra små trekanter)

Bre 2 av brödskivorna med röd eller grön pesto,
lägg på salami eller skinka, sedan ost (i receptet
jag följde stog det mozzarella) och grilla i mackjärn :D

Ska till stallet åxå sen ;D
ursäkta kvalitén på bilden, men jag orkar inte ta en bättre ;D
men det här är iaf mina naglar just nu ;) Målade dom i morse men hela högerhandens är konstiga Cx
Hehe :P

Bye
Mathilda

he's the one that makes you feel alright

Hej igen ;D
[He's the one you call Dr. Feelgood]

Vill ha trean!! (kanalen) Då får man se Bones
Har inhandlat ett par skor från Vagabond på Barkaby outlet :D och ett par magnet saker från IKEA ;P
Najsiga va? Dom är lite "platåiga", men inte så myckt klack, och det gillas ( det gillas inte att cykla till skolan i klackar..)


Fina
Ska nog redigera lite av bilderna nu xD
Mathilda ❤

vi är lite som dom andra

Hej igen :D
Hoppas jag inte är jobbig, men jag är lite (super) glad just nu :D
Jag och pappa ska dra till Karlstad 23-24 september och kolla på A Night at The Opera, som äkta Queen-fans :) Hihi ;D
Hehe :D Ville bara säga det <3
Mathilda

everybody dance NOW!!

Hehe :D Ska shoppa idag (jag behöver nya höstskor... )
Men vädret kan ju bli lite bättre?? Snälla? :D
Jaja... Orkar inte ladda upp studiobilderna från igår, men jag får se senare (imorrn?)
Mathilda

Oh's

Hej igen :D sena updateringar här?
Kanske det kanske ;D
Utsikt från Fotografiska :D Jag har ändrat färgen på himlen ;D


lila converse (inte redigerat färgen!)


Self-portrait med kryssningsbåt i bakgrunden ;D


Nea


Nea igen


Skor


fågel :D

Mat
Mathilda :D

Everybody's gonna love today

Nu ligger det en stor svart mapp på mitt skrivbort brevid datan.
Varför då kan man undra?

Jo, jag går ju på fotokurs! ;D Najs säger jag bara, och på bara en dag känns det som om jag har lärt mig tillräckligt :D
Det är ju bra :P
Vår kursledare Emma (www.rockfoto.nu) i en av övningarna, en fryst rörelse.


En deltagare på kursen i övningen fånga en rörelse.




En bil i panorering (?) (den gröna asså...)


En cykel, åxå i panorering :D

Mer bilder kommer, för jag vill se på tv, och jag har två uppgifter till att fotta...
Mathilda

Never let me go

Hej igen!

Hade tråkigt, så jag kollade på en av de hyrda filmerna, Never Let Me Go, här från SvD:

"Här träffar vi de tre vännerna Kathy, Ruth och Tommy och följer dem tills de blir vuxna och flyttar ut i samhället. Kathy och Ruth är bästa vänner och båda förälskade i Tommy, som skiljer från andra pojkar genom sina känsloutbrott men framförallt präglas de alla tre av sin passivitet. Tommy låter sig väljas av Ruth trots att det är Kathy han dras till. Och Kathy blir inte arg utan finner sig. Det är som om ingenting spelar någon roll. Carey Mulligan, Keira Knightley och Andrew Garfield är vuxna som förblivit barn. De vet att de inte har något att säga till om. Deras spel präglas av en sorts drömskhet som också präglar miljöerna och landskapen de vistas i. De befinner sig utanför även om ingen håller dem instängda."


Från vänster: Tommy - Andrew Garfield, Rodney - Domhnall Gleeson (som spelar Bill i HP), Kathy - Carey Mulligan (Spelar även mot Keira Knightley i Stolthet och Fördom), Ruth - Keira Knightley (från Pirates of the Caribbean) och Chrissie - Andrea Riseborough


Så himla bra!

Men verkligen, om ni har tid över så se den!!!

Mathilda

It's a Beautiful day (not)

Jaja... man får hitta på annat istället...
Som tex läsa min lånade engelska bok på 766 sidor..? slå det ni xD

Eller fixa ny header... eller nått sånt.


Jag lyckades hitta en bild från landet med Agnes iallafall :D

Mattis

200!!!

Nu har jag lagt in 200 inlägg :D på mindre än ett år !!

Mathilda <3

Time is right to celebrate

Eller inte ... Tänkte bara fixa lite bilder till FB på mig och Agnes , men alla bilder på Agnes försvann, för jag skulle räta på dom S;

Men annars är livet ändå rätt ok ;D Ska ju med el familia till Yasuragi på nån spasak ;)


Så jag bjuder på en bild på en glad Malda Länk


Jaja...
Mathilda

kvällste

I min nya kopp som jag köpte för 105 spänn på folkhemmet :D



Mathilda

Party Hard!



Mathilda

Kräm (så nära får ingen gå)

Hejhej igen :D

Har letat omkring på spotify, och inte hittat dom braiga Kerli låtarna... Men jag hittade ett band som jag gillar vissa låtar av : Kent

 

Som är svenska ;D
Med låtar som Bla; Ingenting, Dom Andra, Töntarna, Kärleken Väntar och Kräm (så nära får ingen gå) ...

Hehe ;D

Men jag ska ta och vila mig nu.
Mathilda

don't be fooled by my dollface

Har hittat några braiga videor med en av mina favvoartister: Kerli
Hon är från Estland och sjunger asgrymt :D


Den här heter Doll Face och innehåller ett klipp där Kerli berättar om låten :D


Och den här heter Speed Limit :D

Har (för alla som vill veta) vart på grönan hela dagen :D
Därför dödar mina fötter mig nu :P

Mathilda

Because we want to!

Bläckhjärta och randig tröja.
Slappardag.
Mest för vädrets skull.

Har min nya randiga tröja och mina nya jeans.
Minns gamla sånger, från när man var mindre.
(Lät väldigt gammal där.)


Bella. Vi lekte med kamerorna väldigt mycket ;D


Och hade kul med mitt förstoringsglasgalsband,


och långa slutartider.


Gjorde (vansinniga) expriment i ett mörkt rum.


Fotade Oscars lysande lampa(/sak) och jag blev väldigt nöjd :D


Hade ännu mera kul med lampan :D


Sen lyssnade vi på musik när vi nördade sims3 ;D (det roligaste var när jag skulle redigera den här bilden kom denhär låten upp på spotify xD)


Vi passade katten Muffin


Sen gick jag hem i kjol och T-shirt vid nio-halvtio på kvällen föratt mamma och pappa hade druckit vin ...


Sen dagen efter låg jag i hängmattan (den är randig för alla som vill veta) och lekte med kameran, här har jag zoomat ut medans jag fottar :D


Och här ser man mina fina (ganska bleka) ben, och Bläckhjärta.


Sen bakade vi cupcakes med mintkräm i hos bella. Här ser man mig när jag slevar upp smeten i formar.


och medans vi väntade på att dom skulle svalna picknickade vi i trädgården (utan picknick)


vi fotade himlen (och överredigerade den)


Och varandra C:


Och sen (efter vad som kändes som en evighet) var de klara :D Jag hade hjärtströssel på mina <3 Bella hade månar på, och sen hade vi på djur också :P


Och så dekorerade jag med blommor :)


Bella åt ungefär såhär mycket av sin.


Och vet ni? i det här hålet bor en IGEL-KOTTE!!


Sen diskade vi, och skrattade åt att jag hade hängt upp spritsen för att torka såhär. XD

Ska väl ta o redigera mer bilder nu ;D
Mattis ;D

Ska kanske länsa kylen på cupcakes åxå :P

Why does it rain?

[I'm dreaming in colors, no boundaries are there
I'm dreaming the dream, we all seem to share
In search of the door, to open your mind
In search of the cure of mankind]


Nu är min blogg fin igen :D
För Bella hjälpte mig :)

Ska till henne senare :D Och det ska Livia åxå ;D

Sorry om jag har bloggat dåligt, men jag har ju ett liv, på sommaren åxå ;) Så jag är inte död om ni blev oroliga xD

Köpte lite saker tidigare i veckan, och på landet, och har inte hunnit visa allt :D
Så nu kommer det ;P


T-shirt från Monki ;D


Halsband med förstoringsglas berlock från Monki - detalj


Blom-ring i tovad ull med knapp i mitten, från Konstboden i Grisslehamn


Bakbok "Muffins och Cupcakes" från Village

Bella och jag fottade ganska mycket hemma hos henne, men det kommer senare ;P

Mathilda

Flickan i randig (...) sparkdräkt

Trodde ALDIRIG att jag skulle köpa en sånhär, men man vet aldrig var man hamnar C:


En "nästan-onepiece" från Stadium, som är sjukt mycket snyggare (och billigare) än "orginalet" - detalj


Beatles tröja från H&M- detalj


"Snickarbyxor"/hängselbyxor från H&M - detalj


Ztrumpor (hehe) från H&M (inga detaljer här inte)


Randig kofttröja från H&M - Detalj


Orange-röd kjol med fickor från H&M - detalj (ser ni att det är ett mönster på?)(annars är ni blinda)


Jeans från H&M modell: High Sqin - detalj

Nu missade jag nästan hela Hawaii Five-0 bara för dethär, så hoppas ni är nöjda ;D

Mathilda

RSS 2.0