Släpp värdigheten och släng dig ner på isen - ett isäventyr

Så igår bloggade jag inte för jag var på ett isäventyr med min mamma, min lillasyrra, hennes kompis och dennes familj.
Det var riktigt kul, även om jag var tveksam till en början, men sen lyckades mamma övertala mig.
Så jag följde med, och det visade sig att vi hamnade nästan där två av mina teaterlägers-kompisar bor. Tyvär var de inte hemma (?) , så jag såg dom inte...
Men till en början tänkte jag vara lite sådär "vuxen" som bara tonårigar kan vara, och höll en god fart med mina små (eller inte?) stavar, och hade inte en tanke på att jag mindre än en halvtimme senare skulle glida omkring på isen tillsammans med den yngsta i familjen som är nio år.
Men den lilla (Alexandra, altså inte Alex i min klass) kastade sig själv hela tiden på isen, och vi hann väl åka men i alla fall nån kilometer (min längduppfattning är kass :S) innan det började klia i mina ben, och snart lämmnade jag över mina stavar till min mamma, och tog ordentlig med fart, och sen låg jag där på isen, helt utan "värdigheten" jag hade innan. Men det var kul att göra "pingvinen" och "köttbullen" och att "freestyla" lite.
Faktiskt.

Jag hade riktigt kul :D
Sen fikade vi, och det började snöa på vägen tillbaka.
Fy sjutton vad jag önskade att jag hade tagit med mig någnting att fotografera med. Men feg som man är hade jag ju lämnat allt av värde hemma, ifall man skulle trilla ner i en vak. :/
Det slutade med att jag drog Alexandra sista biten tillbaka, med några små vilopauser.
Mest för min skull.
Och för att vi hade världens lucka hela tiden, så vi väntade på att de andra skulle komma ikapp oss. :D
Men nu ska jag promenera med pappa, och kanske spammar jag lite på instagram?
Mathilda ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0