Om Kerli


Kort intro;
Född i Elva i Estland den 7:e Februari -87, och slog igenom med sitt debutalbum Love is Dead, även om det var låten Walking on Air som blev den mest kända, spelar hon pop/alternativ rock och hennes egen stil "BubbleGoth" bildades då hon blev ettiketterad med goth-stilen, och en kritiker menade att "hon var mer bubbelgums-goth", och Kerli sa; "der är precis vad jag är".


Om moon marks;
Kerli har ofta setts bära tre prickar, så kallade "moon marks", som står för integritet (integrity), kärlek (love) och enighet (unity). Hennes fans, som kallas Moon Children, brukar använda dem också.
Kerli står också mycket för allas lika rättigheter, och har uppträtt på bland annat olika pride-festivaler.

Övriga saker;
Kerli har sammanlagt fem tatueringar, en som betyder kärlek på kinesiska ("音乐"), två på höger underarm, en fjäril som symboliserar "att [hon] ska leva varje dag som om det var [hennes] sista" och att hon aldrig skulle "lämmna en person som [hon] älskar, utan att de vet hur mycket [hon] älskar dem", och den andra där det står "Amicus Humani Generis", vilket är latin och Kerli översätter till "vän till mänskligheten". På sin högra underarm har hon "Agnus Dei", som också är latin, och egentligen betuder "Guds lamm" (på ett ungefär som Jesus Krist), men Kerli vill översätta det till "En tjänare till Gud". Och på sin högra fot har hon bokstaven "E", som Kerli säger är "någon som krossade [hennes] hjärta"s initial.

För mig är Kerli en stor förebild, och säkert för många andra också. Dels för att hon har trotsat sin "dåliga" uppväxt och följt sitt hjärta, men också för att hon verkar vara en sån cool person att vara med :D Hon skulle gjärna få vara min komis ;)

Love
Mathilda

Kommentarer
Postat av: Felicia

jag älskar att höra vad folk har för olika åsikter. Så nu undrar jag hur just DU tycker att en bra blogg är! :)

2011-11-13 @ 16:30:07
URL: http://Fotokobran.se
Postat av: MY

oh döda mig vilka fina bilder!

2011-12-13 @ 17:17:09
URL: http://www.mwhys.spotlife.se
Postat av: Esmeralda

SV: Fantasilöshet? Om man faktiskt vill ha Nutella i julklapp då? ;)

2011-12-21 @ 05:13:04
URL: http://esmeraldaedenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0