Legenden om ugglornas rike + fotografiska

Shasha!

Idag var jag som sagt med min moster på fotografiska, vilket var en stor inspriationskälla till mig som är en fotogalning, och sen käkade vi på götgatan, på en resturang som jag tror hater något i stil med Fenix, typ. :) Sen åkte vi tunnelbanan till bion och tog en kopp te (jag) och en kaffe (Cissi), innan bion.
-

Legenden om ugglornas rike (3D): Betyg: 4/5
Handling: (från sf.se) Soren är en ung uggla som är trollbunden av sin fars berättelser om Ga’Hooles väktare, ett gäng av bevingade mytiska krigare som har utkämpat i ett stort slag för att rädda all ugglor från de grymma Pure Ones.
Medan Soren drömmer om att en dag få ansluta sig till sina hjältar, hånskrattar hans äldre bror Kludd åt hans längtan och flyger för att stjäla deras fars uppmärksamhet från sin lillebror. Men Kludds avundsjuka har fruktansvärda följder – båda bröderna ramlar ned från sitt hem i trädtopparna, rakt i händerna på Pure Ones. Nu är det upp till Soren, med hjälp av andra unga modiga ugglor, att försöka fly. Tillsammans svävar de över öppna havoch genomtjock dimma för att försöka hitta the Great Tree, hem till de legendariska Guardians of Ga’hoole. Sorens enda hopp är att vinna över Pure Ones och rädda uggleriket.
Vad jag tyckte: Jättefin historia, dock ganska förutsägbart, och en bra familjefilm, även om det går lite fort ibland (eftersom det är i 3D).
Rekomenderas starkt till alla.

Sen drog vi hemmåt, och jag och pappa handlade en ny ridväst till mig :)
-

Ska upp o titta på biggest looser nu :) så vi ses, I guess :)
                                                          -

Kommentarer
Postat av: Denise

Söt header du har!

Ha en bra kväll

2010-11-03 @ 16:20:45
URL: http://photobydenise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0